Kirjoittaja Aihe: Sään seurantaa 2018  (Luettu 15758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jperala

• Rinnakkaisuniversumi
  • StarStreamer
Vs: Sään seurantaa 2018
« Vastaus #75 : 08-11-2018, 21:43:30 »
Samaa olen seuraillut sinänsä allapäin, koska putken kanssa ei ole tullut paljon ulkona oltua. Joka arki aamu 5 maissa olen koiran kanssa ulkona, ja vaikka kirkkaita aamuja en ole erkseen laskemalla laskenut, olen pannut merkille sellaisen asian, että todella monta pilvetöntä aamua on kyllä ollut...

Ne aamut ei juuri auta, kun joutuu töissä käymään. En tiedä muilla mutta ei ole varaa lopettaa töissä käymistä harrastuksen takia, mutta jos tällä halutaan osoittaa kuinka väärässä olen niin juu, uskotaan ei tarvitse enään todistella kirkkaiden kelien määrää, siltikään en ole päässyt havaitsemaan muutamaan viikkoon.
Polarex Unitron refractor 75/1200mm
Dan Beam refractor 60/910mm Japan (K)

Poissa Pappis

• Galaksijoukko
« Vastaus #76 : 08-11-2018, 21:53:11 »
Mulla on onneksi liukuva työaika. Jos aamulla on hyvä keli tai tapahtuu jotain mielenkiintoista, vielä ehtii ennen töihinmenoa katselemaan tai kuvaamaan.
t. Jarkko

Taivaanvahti: https://www.taivaanvahti.fi/observations/byUser/8364/pics
AstroBin: http://www.astrobin.com/users/JKLaukkanen/

Celestron C6N & CG5, ES 2x & 5x FE, Baader Scopos & Eudiascopic, Astronomik/Baader/BelOptik suotimia

Poissa jperala

• Rinnakkaisuniversumi
  • StarStreamer
« Vastaus #77 : 08-11-2018, 22:10:25 »
Mulla on onneksi liukuva työaika. Jos aamulla on hyvä keli tai tapahtuu jotain mielenkiintoista, vielä ehtii ennen töihinmenoa katselemaan tai kuvaamaan.

Tämä on varmaan hienoa, itsellä menee 12h päivästä työssä käymiseen joten ne mahdollisuudet on paikoittain rajallisen, mutta hienoa että toisille on sattunut hyviä kelejä yltäkylläisesti, ei se minulta ole pois millään muotoa.
Polarex Unitron refractor 75/1200mm
Dan Beam refractor 60/910mm Japan (K)

Poissa VeskuP

• Galaksijoukko
« Vastaus #78 : 09-11-2018, 23:47:00 »
Ne aamut ei juuri auta, kun joutuu töissä käymään. En tiedä muilla mutta ei ole varaa lopettaa töissä käymistä harrastuksen takia, mutta jos tällä halutaan osoittaa kuinka väärässä olen niin juu, uskotaan ei tarvitse enään todistella kirkkaiden kelien määrää, siltikään en ole päässyt havaitsemaan muutamaan viikkoon.

No sepä se. Alkuillat olleet mielestäni luvattoman huonot. Sitten kun aamulla herää niin Sirius melkein häikäisee :grin:
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro