Celestronin CPC?

Aloittaja Prior, 16.08.2006, 12:45:19

« edellinen - seuraava »

kimiza

Tuli vain mieleeni kun eräällä toisella foorumilla yksi näytti millaisen kirjeen opettaja oli hänelle kirjoittanut ja tuo sama aihe tuli sitten esille. Noh, mehän olimmekin silloin... varmaan 15- tai 16-vuotiaita. Mutta nyt on tämä luulo sitten osoitettu vääräksi (eikö?).

Jarska

Lainaus käyttäjältä: Zygga - 12.01.2007, 18:13:19
Mielenkiintoinen kysymys...
Käsittääkseni vastaanottaja (tai tietty lähettäjä myös) saa julkaista kirjeen/sähköpostin ellei siinä ole sinällään salaiseksi luokiteltavaa tietoa. Eli niin kauan kuin tuossa ei ole Villen kellon liikesalaisuuksia, niin julkaisu olisi laillista. Onko se sitten hyvien tapojen mukaista, niin en ota kantaa.

Mitä mieltä ovat Astronetin lainoppineet?

Tämän takia justiinsa kun en tiedä ja oikeestaan enää kiinnosta vatvoa niin en tule mitään laittamaan esille.Tympäseehän se...mutta sehän lakkaa ajanmyötä..:D

diesel

Itse olen ostanut lähes kaikki VK:sta ja sen olen huomannut, etä mikään rahasumma ei niitä "hetkauta".

Eivät panosta 100% netiin, koska on harrastusmyyntiä ja tekevät sitä päätoimen ohella.

Ja mielestäni niin se pitääkin olla, harrastuksia ihmisillä pitää olla.  ???
(olispa mullakin tollanen harrastus)

Mielestäni tämä Jarskan tapaus ei nyt ole mitenkään eriskummallinen.

Kaveri on tilannut putken ja palauttanut, saanut rahat takasin ja nyt voi rauhassa ostaa sen muualta.
Ei siinä sen kummempaa ole.

Cellua kuitenkin myyvät Ursa ja stellkronos.

Jarska

#48
Lainaus käyttäjältä: diesel - 13.01.2007, 09:17:01
Itse olen ostanut lähes kaikki VK:sta ja sen olen huomannut, etä mikään rahasumma ei niitä "hetkauta".

Eivät panosta 100% netiin, koska on harrastusmyyntiä ja tekevät sitä päätoimen ohella.

Ja mielestäni niin se pitääkin olla, harrastuksia ihmisillä pitää olla.  ???
(olispa mullakin tollanen harrastus)

Mielestäni tämä Jarskan tapaus ei nyt ole mitenkään eriskummallinen.

Kaveri on tilannut putken ja palauttanut, saanut rahat takasin ja nyt voi rauhassa ostaa sen muualta.
Ei siinä sen kummempaa ole.

Cellua kuitenkin myyvät Ursa ja stellkronos.

Jep.
Kuten edellä mainitsin:), muualta saa kans.
Ja rahat kyllä palauttettiin nopeasti ja asiallisesti..ei siinä mitään.
Ja onha tämä vähä offtopic jotenka lopetaanko tämä tästä jutusta.

-Jarz-

Tuolta Celestronin sivuilta valitse "International" -> "Finland" ja saat esille Suomesta löytyvät viralliset jälleenmyyjät.
http://www.celestron.com/c2/dealers.php

JM
Jari
CPC 800 XLT - Skylux 70/700 - Pentax K10D - QHY5 - Atik 314L+

kala

#50
Lainaus käyttäjältä: Jarska - 11.01.2007, 11:25:13
No niin,nyt se hienosti meni,eli Villenkello ilmoitti minulle noin viikko sitte, että nettikauppa lopetetaan ja entiset tilaukset perutaan ja rahat palautetaan.:(

Terv.Jari Ylioja


Kuullostaa (näin aloittelijalle) aika lohduttavalta, jos ilmeisesti laadukas (ja ainakin kallis) 3tonnin Celestron putki tekee tuollaista.
Ja vielä suomalainen jälleenmyyjä jättää toimittamatta uuden tilalle... ???

Ei millään pahalla, mutta minua tuo saattaisi harmittaa n.12kertaa enemmän...
Siis verrattuna 250e halppis putkeen.   ;)

kala

Lainaus käyttäjältä: diesel - 13.01.2007, 09:17:01
Itse olen ostanut lähes kaikki VK:sta ja sen olen huomannut, etä mikään rahasumma ei niitä "hetkauta".

Eivät panosta 100% netiin, koska on harrastusmyyntiä ja tekevät sitä päätoimen ohella.

Ja mielestäni niin se pitääkin olla, harrastuksia ihmisillä pitää olla.  ???
(olispa mullakin tollanen harrastus)

Mielestäni tämä Jarskan tapaus ei nyt ole mitenkään eriskummallinen.

Kaveri on tilannut putken ja palauttanut, saanut rahat takasin ja nyt voi rauhassa ostaa sen muualta.
Ei siinä sen kummempaa ole.

Cellua kuitenkin myyvät Ursa ja stellkronos.

Ihan tiedoksi, että ihan sama mistä maasta sen ostoksen tekee.
Takuu on valmistajan ja toimii just samalla lailla, oli ostettu suomesta tai vaikka saksasta.
Postikulutkin menee vastaanottajan laskuun...
EU:n alue helpottaa enemmän, mutta toimii ne takuut, vaikka tilaisi USA:sta.



Zygga

Lainaus käyttäjältä: kala - 16.01.2007, 00:51:35
Ihan tiedoksi, että ihan sama mistä maasta sen ostoksen tekee.
Takuu on valmistajan ja toimii just samalla lailla, oli ostettu suomesta tai vaikka saksasta.
Postikulutkin menee vastaanottajan laskuun...
EU:n alue helpottaa enemmän, mutta toimii ne takuut, vaikka tilaisi USA:sta.

Onko noin? Itse kun putken Jenkeistä tilasin, myyjä totesi että takuu ei ole voimassa. Jotenkin sain sen käsityksen että vain "virallisia teitä" Eurooppaan rahdatuissa putkissa tuo olisi voimassa.

Saksasta ostamassani putkessa takuu kyllä toimii. Molemmat putket siis Celestroneja.

PetriKe

Jenkeistä suoraan ostettaessa on ongelmana se, että vaikka takuu on voimassa, täytyy palautettava/vaihdettava tavara viedä maasta eli tullille on tehtävä vientiselvitys (ProForma). Muutoin joutuu korvaavan tavaran vastaanottaessaan maksamaan tullit ja ALVit uudestaan. Nimimerkillä kokemusta on!
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

diesel

Lainaus käyttäjältä: kala - 16.01.2007, 00:51:35
Ihan tiedoksi, että ihan sama mistä maasta sen ostoksen tekee.
Takuu on valmistajan ja toimii just samalla lailla, oli ostettu suomesta tai vaikka saksasta.
Postikulutkin menee vastaanottajan laskuun...
EU:n alue helpottaa enemmän, mutta toimii ne takuut, vaikka tilaisi USA:sta.





Muistaakseni joku täällä maiinitsi, että esim. TS Saksassa korvaa kuluista vain puolet eli kyllä siitä silloinkin korjaukselle/takuulle tulee vaan hintaa.