M83

Aloittaja PetriKe, 17.05.2010, 22:29:21

« edellinen - seuraava »

PetriKe

Laitetaan nyt tännekin näytille oma versio tästä upeasta galaksista.
Valotusaika hitusen alle 16 tuntia. Kuvausputkena Planewave CDK 24" ja kuvauspaikkana El Sauce Obeservatorio Chilessä.

Credits: Petri Kehusmaa / Telescope Live


Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

einari

Huh, kertakaikkisen upea  :shocked:
___
Tapio

mistral

Hieno. Löysin myös 11 pikkugaksia tai onko osa vain tähtijoukkoja. Miten lienee suurten tulipalojen tuhkahiukkaset vaikuttaneet eri observatorioihin Chilessä?

Pappis

Hieno! Vain 11?

mistral

Varmaan löytyisi lisää jos olisi silmää mutta on tuossakin deepfield vaikutelmaa vaikkei sitä alunperin haettu, tuli kaupanpäällisiksi.
Jos Petri voisit ottaa yhden deepfield-kuvan mutta jos se maksaa niin tulee vissiin kalliiksi :huh:

DarkSide

Huikee kuva Petriltä  :shocked:

PetriKe

Kiitos kommenteista. Jos haluaisin ihan omana projektina maksaa vaikkapa 20 tunnin deepfield valotuksen 24-tuumaisella putkella, niin kustantaisi minulle €2500. Eli ei ole halpaa lystiä se!
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

mistral

Oho, todella kallista.

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 20.02.2023, 19:11:34
Kiitos kommenteista. Jos haluaisin ihan omana projektina maksaa vaikkapa 20 tunnin deepfield valotuksen 24-tuumaisella putkella, niin kustantaisi minulle €2500. Eli ei ole halpaa lystiä se!
Vastaavan valomäärän kerääminen E-Eyen etäobservatoriolla kustantaa noin tonnin mutta silloin joutuu itse operoimaan (=valvomaan).

Kaizu
Kai Forssen