Sopiva muistikortti RAW-kuvauksiin

Aloittaja TuRe, 07.05.2010, 20:08:54

« edellinen - seuraava »

TuRe

Syksyä varten 2 GB kortti alkaa jäädä pieneksi. Canon EOS 40D toimii 8GB 60MB/S kortilla (Extreme). Se näyttäisi nopealta ja kuviakin mahtunee melkoinen määrä. Mitä kokemuksia on nopeista ja isoista korteista.
Tuomo Repo

Lauri Kangas

Nopeudella ei mitään väliä näissä hommissa. Halvempiakin kuin Sandisk on, mutta lienee luotettavin. Olen käyttänyt sandiskin Ultra II ja Extreme III -merkittyjä, 8 ja 16 -gigaisia.

MarkoM

Minä olen käyttänyt viimeiset n. pari vuotta 16GB/133x Kingstonin Elite Pro korttia, ensin 30D:ssä ja nyt 50D:ssä, ja hyvin on toiminut ainakin tähän asti. Oletettavasti myös valmistaja luottaa kortteihin, sillä Kingstoneilla on elinikäinen takuu.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

TuRe

Eikö nopeudesta ole mitään hyötyä, jos ottaa paljon RAW- kuvia pitkillä valotusajoilla. Saattaahan se olla minimaalista etua.
Tuomo Repo

Lauri Kangas

Ei ole niin minkäänlaista. Kamera lukee otetun kuvan kennolta puskurimuistiin ja aloittaa uuden valotuksen. Sitten uuden valotuksen aikana kameralla on minuuttikaupalla aikaa kirjoittaa se kuva puskurista kortille. Ei ole väliä valmistuuko homma sekunnissa vai kahdessa sekunnissa.

Kaizu

Eron näkee kun lukee kuvat koneelle, siirron aikana tulee teksti "1 minuuttia jäljellä" tai "50 sekuntia jäljellä".

Kaizu
Kai Forssen