Gradient Map Photoshopissa

Aloittaja J Piira, 21.02.2024, 17:34:32

« edellinen - seuraava »

J Piira

Olen yrittänyt opetella kapeakaistakuvan käsittelyä Jarin Hauhon esityksen tapaan. Olen Ps:ään saanut kolme tif-muotoon tallennettua pinoa ja säätötasot, mutta Grarient Mappia en ole saanut. Olen kokeillut Kuva-säädöt -liukuvärikartta kautta, mutta ei se anna minun valita tuota liukuvärikartta valintaa. 
- Jukka -

J Piira

Ilmeisesti nuo SII, OIII ja Ha pitää olla jossain toisessa muodossa, kun tavalliseen värikuvaan tuo liukuvärikartta onnistuu. Tämä lupaavasti etenee:  Ei se vieläkään oikein onnistu.
- Jukka -

naavis

Ongelma johtunee siitä että kuvasi on harmaasävykuva, eikä värikuva. Yläpalkin valikoista voit käydä muuttamassa kuvan värikuvaksi. Oma Photoshoppini on englanniksi, joten en tiedä ihan tarkkoja valikoita suomenkielisessä Photoshopissa, mutta omassani onnistuu kun valitsee Image -> Mode -> RGB Color.

J Piira

Kiitoksia Samulille. Kun kävin opettelemaan Photoshoppia asensin sen suomenkielisenä, mutta olisi parempi  englanninkielisenä, kun netistä yrittää opiskella toimintoja. Pitää ilmeisesti asentaa uudelleen, jos haluaa muuttaa.
- Jukka -

einari

Varmaan hyvä oppia Photarin käsittelyäkin kun sitä aina tarvitaan tässäkin harrastuksessa.
Mutta jos tarkoituksena on gradienttien poisto niin suosittelen myös valmiita työkaluja.
Esim Photarin plugineja GradientXTerminator tai AstroFlat Pro.
___
Tapio

J Piira

Hankin BlurXT:n, NoiceXT:n ja StarXT:n ja ne näyttävät toimivan aivan hienosti. Tarkoitus on kokeilla kapeakaistakuvien yhdistämistä värikuvaksi Ps:ssä ja siinä kuvien "värjäystä" Gradient Mapin avulla. 
- Jukka -