IC 410.

Aloittaja Mikko Päivinen, 30.12.2006, 03:50:59

« edellinen - seuraava »

Mikko Päivinen

   Kuvassa näkyy osa IC 410 sumusta ja koska kuvakenttääni ei mahdu kokonaan tuo hieno sumu otin kohteeksi lähinnä nuo kosmiset nuijapäät (tadpoles).
Valotusajat R 1x1 bin 90 minuuttia ja RGB 2x2 bin asetuksella 36 minuuttia kukin. C11", ST-2000XM, AO-7, CFW-8A.


Ja täysresoluutio kuva löytyy täältä http://www.kolumbus.fi/jappervokki/IC410LRGB.jpg
Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

PetriKe

Kivastihan nuo nuijapäät näyttävät uiskentelevat kosmisessa lammikossa  :) Hyvä kuva.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Vesa Kankare

Mielenkiintoinen kohde ja onnistuneesti kuvattu! Minun silmiini tarttuu väkisin koko ajan nuo lukuisat sinikeltaiset tähtiparit. Todella hyvin olet saanut värit säilymään tähdissä.
Vesku
www.vkastronomy.com

Mikko Päivinen

  Joo kylläpäs onkin erikoisen näköistä kun samassa kuvakentässä on noinkin paljon aivan erivärisiä tähtiä. Arvelisin siis
osan olevan nuoria, kirkkaita ja kuumia tähtiä (siniset) ja sitten nuo punaiset viileitä ja vanhempia jo parhaimmat päivänsä nähneitä
tähtiä.  Toki tähtien väreistä ei voi aivan näin yksioikoista selvitystä tehdä, mutta ainakin jotain sinnepäin siinä voipi olla.

Tai sitten tuossa kuvassa ei olekkaan niitä nuijapäitä vaa tiedäthän kyllä mitä menossa tiedäthän kyllä mihin :P ;D

Terveisin Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

artoni

Kaikin puolin Mikko todella komea kuva. Nuijapäät ja tähtien värit näkyy todella hienosti.   :o

Timo-Pekka Metsälä

#5
Tässä on minun näkemys nuijapäistä kapeakaistasuotimilla. Tämä kuva on ns. CFHT-paletin mukainen. Tekniset tiedot, isompi versio sekä Hubble-paletin mukainen versio löytyvät tuolta.
t. Timo-Pekka


tapioe

Lainaus käyttäjältä: tmetsala - 18.01.2007, 21:45:48
Tässä on minun näkemys nuijapäistä kapeakaistasuotimilla. Tämä kuva on ns. CFHT-paletin mukaine

Onpa hieno, tästä tuli taustakuva läppäriini! Takahashi FS-102NSV refraktori tuntuisi olevan aivan huippuluokan putki, mutta mikä on käyttämäsi  0.8x lyhentäjä merkiltään ja mitä kautta olet sen hankkinut?

tapioe
tapio ekholm
Celestron C6-S, SW80 ED, Scopos 66 APO
DSI II Pro, DSI Pro
HEQ5 Pro ja Porta Mount

Timo-Pekka Metsälä

Kiitti kehuista. Lyhentäjä on William-Optics 0.8x apo (sama jota esim. Vesku käyttää). Tilasin sen Saksasta Teleskop-Servicestä.

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: tmetsala - 18.01.2007, 21:45:48
Tässä on minun näkemys nuijapäistä kapeakaistasuotimilla. Tämä kuva on ns. CFHT-paletin mukainen. Tekniset tiedot, isompi versio sekä Hubble-paletin mukainen versio löytyvät tuolta.
t. Timo-Pekka
CFHT paletti toimii aika hyvin tämän kanssa. Hieno kuva!
Vesku
www.vkastronomy.com