NASA TV netissä? Ongelmia........

Aloittaja Perusmies, 18.02.2010, 21:11:37

« edellinen - seuraava »

Perusmies

Ihan tämän ongelman takia kirjauduin.

Vielä viime vuonna katsoin nasatelkkua sujuvasti. Nyt on jostain syystä kuva himmennyt? Osaako kukaan neuvoa mistä taas näkyisi? vai olenko tietsikkani uumenia jotenkin vioittanut? Kaikki mahdolliset videot, areenat ynnämuut näkyy. Mozilla on selaimena, pari päivää sitten kokeilin Explorer selainta ja se avasi tietysti saman mediaplayerin, kuvaa ei tullut, mutta pyyti jotain päivitystä, jonka tein. SItten kuva tuli näkyviin, kadoten taas pois kun kävin toisella sivulla hetken, kuvaa ei enään tullut näkyviin? olen ymmällä??

Ennen katsoin Nasa tv tästä osoitteesta  http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1369080 silloin tuli koko ruutu näkyviin kätevästi, nyt tulee vain tämä teksti ruutuun:

"Windows Media Player ei voi muodostaa yhteyttä palvelimeen. Palvelimen nimi on ehkä virheellinen, palvelin ei ole käytettävissä tai välityspalvelinasetukset voivat olla väärin."

Näiden  ongelmien esiintullessa vain tästä osoittesta linkitettynä  näkyi Explorerin kautta  kuva siis hetken ajan:  http://www.nasa.gov/ , tuolta löytyi siis vain se pikku kuva, jonka saa tuplaklikkauksella isoksi, ensinmainittu osoite on kyllä parempi, vaan ei näy sieltäkään, ruutu jää mustaksi. Nyt nörtit apua, neuvokaa vanhaa?

Kaizu

Minulla ainakin tuo linkki toimi. IE8 ja Mediaplayer. Alla properties ikkuna.
Obama siellä jutteli avaruusaseman miehistön kanssa.

Kaizu
Kai Forssen

Jorma Koski

Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

pepa

Oliskohan javassa ongelmia? Mulle opera herjas siitä ja päivityksen jälkeen alko wörkkiin.
-PP74- Newton 200/1200, SkyLux 70/700, kiikari Zenith 7*50, kamera Olympus e-p2, Meade 110/800.

3p0

Vähän sivusta asian, mutta aina kun meen nukkumaan (ja tyttöystävä antaa luvan), niin laitan hiljasella taustalle soimaan soma.fm:ltä sen Mission Control- kanavan. Hauska konsepti: Ambient musaa miksattuna sukkulan radioliikenteen sekaan (liveradio, siis).

Otto Huhta
Herrain Raketti- & Tiedeseura

Perusmies

Lainaus käyttäjältä: pepa - 18.02.2010, 21:39:14
Oliskohan javassa ongelmia? Mulle opera herjas siitä ja päivityksen jälkeen alko wörkkiin.

Nyt tarttin tietää kuinka java päivitetään, saatta olla siellä ongelma? ei tule noista ylläolevista linkeistä kuvaa, ruutu jää mustaksi. Kokeilen mutumenetelmällä päivittää javaa, katsotaan kuinka sekaisin tämän vehkeen saan. Explorerilla jotain päivitysta kehoitti tosiaan ja sitten näkyi, mutta en tainnut päivitystä ihan oikein laittaa ja kuva näkyi vain hetken. Ainiin äänipuolen saan yhdestä pelkästään äänelle tarkoitetusta  linkistä kuulumaan, tuolla nasan sivuilla on sellainenkin , ääni tulee sieltä mutta kuvapuolelta ei tule kuvaa ei ääntä.

Perusmies

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 18.02.2010, 21:25:04
Minulla ainakin tuo linkki toimi. IE8 ja Mediaplayer. Alla properties ikkuna.
Obama siellä jutteli avaruusaseman miehistön kanssa.

Kaizu

Juurikin tuosta kuvaamastasi linkistä minäkin olen katsonut, nyt ei näy? päivitin jawan eikä näy edelleenkään, PRRR..... joku jäynä tätä konetta nyt vaivaa?

Perusmies

Päivitin mediaplayerin, nyt näkyy! Päivitin kyllä ennen sitä jawan, en ole varma kumpi auttoi, edelleenkään ei kuvaa tullut kummankaan linkin kautta, ennenkuin suutuspäissään klikkailin moneen kertaan "stop" ja "play" painikkeita vuoronperään, eli vanhanaikaista "nappuloiden" ronklausta, aivankuin olisi ollut kosketushäiriö; heh heh ... sitä tietenkään ei näissä ole, mutta kuva tuli.  http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1369080 tuon linkin kautta saa koko ruudun auki ja samalla voi laittaa pikkukuvakkeeksi alapalkkiin, josta sitteen edelleen saa isoksi kuvaksi, jos tulee tarkempaa katseltavaa. Kätevää, no nyt taidan nähdä viimeisten neljän lennon tapahtumat.

Kiitos,


Tikkes

Tänään seurasin STS-131 sukkulan lähdön. Jos ei NASA-TV toimi, niin voi kokeilla osoitetta: http://www.spaceflightnow.com/shuttle/sts131/status.html

Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko