Draco 80/500 F 6,25

Aloittaja rintape, 15.01.2010, 09:21:32

« edellinen - seuraava »

rintape

Laitetaan nyt tänne vielä ensimmäinen yritys M42:sta. Käytettävä putkihan on vain yksi pieni osa kokonaisuutta valokuvattaessa. Tässä ei olla vielä likimainkaan dracon suorituskyvyn rajoilla (eikä minkään muunkaan osatekijän). Näinkin vähäisen kokemuksen ja taidon perusteella uskallan väittää, että osaavissa käsissä tämä on aivan mainio peli valokuvausta ajatellen.

Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

einari

Ei ollenkaan hassumpi suoritus.
___
Tapio

peku

Moi ! Voisitko antaa tietoja millä arvoilla sait kuvattua tuon kohteen draco putkellasi ? Itselläni on tämän putken pikkuveli jonka hankin myös ylvalta !
Kalusto :
  SW 127 mc
   SW 150/750
   Celestron 130
   Draco 66/400
   MTO  -  500 A
   Kiikari 12 x 50
   Nikon  D700
   Canon 350 D Modattu
   WO x 0,8 field flattener
   Bresser planeettakamera
   Manfrotto MT 294A3 Jalusta
   EQ 2-3 jalusta + SynScan Upgrade Kit EQ3/EQ5

rintape

En nyt löydä enää alkuperäisiä kuvia. Jos en väärin muista, niin kuvat on ISO 400 tai 800, kamera oli jokatapauksessa Canon 7D.  Pinottu 6 tai 7 JPEG kuvaa deepsky stackerillä jolla tämä lopullinen kuva myös käsitelty. Ei minkäänlaisia kalibrointikuvia käytetty. Jos taidot riittäisi RAW kuvien pinoamiseen ja säätämiseen oikein huolella, vaikka photoshopilla, niin jälki olisi vielä varmasti komeampaa katseltavaa.

Petri

Lisäys: Niin ja se valotusaika oli minuutista puoleentoista. Muistaakseni kahden minuutin kuvissa alkoi olla seurannassa heittoa.
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

pietro

Onkos porukat vielä tällä putkella kuvaillut? Olen vakavasti alkanut harkitsemaan pitempää putkea kuvaamiseen.(Nyt käytössä 300mm).
Eli n.500mm ois hakusessa.
Jos kokemusta niin, tarvitaanko mitään reduceria yms putken ja kameran väliin?


rintape

Surkean vähän ja vielä surkeammalla menestyksellä olen kuvannut. Tällä kaudella pääsen kuvaamaan omalta pihalta, toivottavasti nyt sitten saa enemmän aikaiseksi. Olen hankkinut WO:n reducer/flattenerin. Lähinnä valovoiman takia, mutta kyllä se varmaan tekee tähdistä kuvan reunoilla hiukan parempia.

Mutta kyllä Dracoon olen edelleen tyytyväinen. Ei tuo reducer ole mitenkään välttämätön. Putki on aivan mainio ihan tuollaisenaan.

T. Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L