Kuvien näkymisestä ja liitetiedostoista

Aloittaja Uppo, 04.09.2009, 23:52:13

« edellinen - seuraava »

GaryP

Itselläni on kaksi pientä foorumia hoidettavana, eipä ole mahdotonta tehdä pientä kevätsiivousta jossa lähtee mäkeen kaksi ehtoä täyttävää tunnusta; vuosi viimeisestä käynnistä ja nolla postausta, tai kaksi vuotta viimeisestä käytöstä.

Mutta minähän en asiaa päätä, täällä on oma henkilökunta tekemässä ratkaisuja.
:azn:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 06.09.2009, 23:56:29
EDIT:Niin. mitäs ylläpitäjät ovat mieltä Kaizun ideasta? Ei ole minusta lainkaan hullumpi idea.
Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 06.09.2009, 23:08:33
Jos olisi olemassa "Guest" tunnus, kenenkään ei tarvitsisi nähdä vaivaa sen vuoksi että vierailen sivustolla vilkaisemassa yhtä kuvaa. Jos tunnukseen ei liity puheoikeutta, en voi aiheuttaa kovin paljoa kiusaa foorumilla. Ajatuksena on sallia satunnaisen kävijän vierailu ilman että sillä tarvitsee vaivata ylläpitoa.
Miten tämä poikkeaa esimerkiksi siitä, että vaan yksinkertaisesti sallittaisiin liitteet näkymään kaikille?
Vesku
www.vkastronomy.com

Vesa Kankare

Ai niin tuli vielä mieleen, eräällä foorumilla on käytössään sellainen mekanismi, että nolla viestiä kirjoittaneet tunnukset poistetaan säännöllisesti. En tiedä onko se sitten hyvä, mutta tapa hallita käyttäjiä sekin.
Vesku
www.vkastronomy.com

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 07.09.2009, 06:55:02
Ai niin tuli vielä mieleen, eräällä foorumilla on käytössään sellainen mekanismi, että nolla viestiä kirjoittaneet tunnukset poistetaan säännöllisesti. En tiedä onko se sitten hyvä, mutta tapa hallita käyttäjiä sekin.

Minä herätän foorumini käyttäjiä ennenkuin kuin siivoan, laitan massapostituksella vinkin että foorumi on vielä olemassa ja että viikatemies on tulossa kylään. :evil: Siinä on tilaisuus niille, jotka ovat vain unohtaneet jostain syystä foorumin, käydä aktivoitumassa ja näyttää olemassaolonsa. En näe syytä poistaa nollapostaajia ihan turhan usein muuten. Eihän kaikki kerta kaikkiaan osaa kirjoittaa turhia; jos ei ole varsinaista kysyttävää, miksi keksiä näitä diipadaapoja vain näyttääkseen olevansa elossa. Siksi on turha tuomita tai "järkyttyä" asiasta.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

jones

Terve,

Juu, eipä tule turhia ja turhan paljoa kirjoiteltua, tänne tai millekkään muulle foorumille.
Mutta kuitenkin on mukavaa pysyä "elossa" vaikkakin vain lukee ja katselee kuvatuksia. ;)

Jones
Jouni Kiiskilä

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 07.09.2009, 06:53:51
Miten tämä poikkeaa esimerkiksi siitä, että vaan yksinkertaisesti sallittaisiin liitteet näkymään kaikille?
Periaatteessa ei mitenkään. Minusta parempi vaihtoehto olisi että liitteet näkyvät kaikille.

Kaizu
Kai Forssen

Lassi

Eipä ole tullut kirjoiteltua tänne, mutta seuraan kyllä. Eli aktivoin tunnukseni jälleen  :angel:

fage

Sama juttu minäkin käyn välillä katselmassa tätäkin puolta maailmasta
t Fage

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: TT - 31.12.2009, 22:59:35
Menee offtopiciksi, mutta miten se tapahtuu?
Esitän vastakysymyksen: miten osaat linkittää kuvan Astrofoorumille siten, että se ei näy kirjautumatta Astronettiin?
Minä yritin kyseistä temppua, mutta en onnistunut. Yritin monta kertaa, tuloksetta.
Miten siis pystyt linkittämään kuvia tänne siten, että ne eivät näy foorumin ulkopuolisille?
Ihan oikeasti: miten teet sen? Minä en osaa.

Jorma M.
Kangasala

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 07.01.2010, 22:56:23
Miten siis pystyt linkittämään kuvia tänne siten, että ne eivät näy foorumin ulkopuolisille?
Ihan oikeasti: miten teet sen? Minä en osaa.

Tämä näyttää olevan foorumilla ihan vakioteema, varmaan viikottain tulee ihmettelyjä. Selitys:

- url-koodilla (tekstin sekaan) linkitetyt, jollain muulla palvelimella sijaitsevat kuvat näkyvät kaikille, myös kirjautumattomille
- foorumiviestin liitetiedostona lähetetyt kuvat (tekstin jälkeen näkyvät) eivät näy kirjautumattomille. 

-Jarz-

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 07.01.2010, 22:56:23
Miten siis pystyt linkittämään kuvia tänne siten, että ne eivät näy foorumin ulkopuolisille?
Ihan oikeasti: miten teet sen? Minä en osaa.

Kun kirjoittaa viestiä, niin vasemmalla alhaalla on linkki "Lisätoiminnot", mitä klikkaamalla aukeaa lisävalinnat näkyville. Niistä valitaan "Selaa..." nappi, jonka avulla voit selata omaa kiintolevyäsi ja valita kuvatiedoston, joka tulee viestisi liitetiedostoksi. Teet siis samalla lailla, kuin lähettäisit sähköpostia liitetiedoston kera.
Tuolla tavalla tehtynä liitetty kuva on siirtynyt foorumin palvelimelle ja näkyy vain sisään kirjautuneille.

JM
Jari
CPC 800 XLT - Skylux 70/700 - Pentax K10D - QHY5 - Atik 314L+

MarkoM

Kuten moneen kertaan aiemmin on todettu, ensi sijaisesti suositeltavin tapa liittää viestiin kuvia on url-koodilla (img-tagi) linkittämällä ulkopuoliselta palvelimelta. Nykyään on saatavissa monista nettigallerioista ilmaiseksikin tilaa kuville (esim. kotimainen Kuvat.fi), joten rahasta sen asian ei ainakaan pitäisi olla kiinni.

Jokainen liitetiedostona liitetty kuva vie foorumin palvelimelta arvokasta levytilaa ja kun levytila jossain vaiheessa täyttyy, se tietää ongelmia foorumin toimivuudelle (= kaatuminen). Sen vuoksi liitetiedostoja ei suositella käytettäväksi kuin poikkeustilanteissa.

(Siirsin keskustelun tänne kun se alkoi mennä kuunpimennyksen osalta OT:ksi...)
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

TT

Joo, itse käytän Imageshackia nyt kuvien postaamiseen. Sinne ei tarvitse tunnusta, lataa vaan kuvan, kopioi URLin ja liittää sen tänne.
Sky-Watcher Skymax 102  
Kamera Canon Powershot A1000 IS

rintape

Nyt ei onnistu viestin laittaminen. Ei eilen, ei tänään. Kokeilen ihan vaan tähän ketjuun testiviestiä ilman liitteitä. Ja saahan tässä askeleen kohti... olikohan se eksoplanaatta mun seuraava vaihe.

Petri

Lisäys: jep tulihan tuo. Taitaa olla vika niissä mun liitekuvissa. No ei ne nyt niin huonoja pitäisi olla. Tai onhan se toinen, näette jos joskus onnistun ne laittamaan.
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: rintape - 13.11.2010, 17:06:14
Lisäys: jep tulihan tuo. Taitaa olla vika niissä mun liitekuvissa. No ei ne nyt niin huonoja pitäisi olla. Tai onhan se toinen, näette jos joskus onnistun ne laittamaan.

Koska foorumin ei ole tarkoituksena toimia tiedostopalvelimena, on liitetiedostojen maksimikoko rajoitettu 250 kilotavuun ja viestiä kohden niitä sallitaan maksimissaan 4kpl (kuitenkin siten, että liitteiden yhteiskoko ei voi ylittää 800kt).
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry