Avaruusaiheiset videot netissä.

Aloittaja Mikko Päivinen, 25.11.2006, 16:18:53

« edellinen - seuraava »

einari

Hyvin tuntuu Mikolla olevan tuo videotuotanto(kin) hallussa.

Offtopiccia tämä mutta ensimmäisenä mieleen 'avaruusmusaksi' mulle tulee Rush ja Cygnus X-1.
http://www.lyricsfreak.com/r/rush/cygnus+x1_20119975.html
___
Tapio

veka

Tuli vain mieleeni sellainen juttu, että onkohan aivan luvallista kopioida esim joltain levyltä musiikkia omalle kotisivulle siellä olevan itse kuvatun videon taustamusiikiksi ? Ainakaan kenenkään toisen ottamia kuviakaan ei saisi kopioida omalle kotisivulle ilman asianomaisen henkilön lupaa; linkittäminen on tietysti toinen juttu. Joku voisi tietysti soittaa ja äänittää itse taustamusiikkinsa, vaikkapa Beethovenin kuutamosonaatin (=pianokappale), joka sopisi mielestäni erityisen hyvin ainakin kuukuvien taustamusiikiksi.

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: veka - 28.11.2006, 00:08:58
Tuli vain mieleeni sellainen juttu, että onkohan aivan luvallista kopioida esim joltain levyltä musiikkia omalle kotisivulle siellä olevan itse kuvatun videon taustamusiikiksi ? Ainakaan kenenkään toisen ottamia kuviakaan ei saisi kopioida omalle kotisivulle ilman asianomaisen henkilön lupaa; linkittäminen on tietysti toinen juttu. Joku voisi tietysti soittaa ja äänittää itse taustamusiikkinsa, vaikkapa Beethovenin kuutamosonaatin (=pianokappale), joka sopisi mielestäni erityisen hyvin ainakin kuukuvien taustamusiikiksi.

Jos tekijänoikeuslakia tulkitaan, niin musiikin kopiointi itse kuvatulle videolle ilman oikeudenhaltijan lupaa ei periaatteessa ole luvallista, jos video laitetaan julkiseen levitykseen. Myös siinä tapauksessa, että itse soittaa taustamusiikkinsa, mikäli se on tehty jonkun toisen aiemmin säveltämien nuottien mukaan, pitäisi maksaa teostomaksuja...

Periaatteessa siis puhtaalla omatunnolla selvitäkseen olisi musiikki sekä sävellettävä että soitettava itse (ei muuta kuin Music Maker tms. kehiin)...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Mikko Päivinen

Kiitos kommenteista ja ehdotuksista kaikille!

Olette aivan oikeassa tuon tekijänoikeus asian kanssa ja en itseäni puolustele millään tavalla tässä asiassa. Kaikista hienointahan olisi saada tehtyä sellainen video joka olisi täysin omaa tuotantoa musiikista lähtien.
  Sitten jos joskus opin tarpeeksi videoiden tekemisestä ja saan tarpeeksi aineistoa ihan kunnollisen ja järkevän (elokuvan/dokumentin) tekemiseen niin etsin sellaisen säveltäjä harjoittelijan käsiini joka tuottaisi siihen vaikka harjoitus mielessä musiikin.

  Kuitenkin tässä on tullut jo hyvin esiin suunta mitä ihmiset toivoisivat kuulevansa tämäntyyppisissä videoissa. 

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

Sombrero

Hieno video Mikko! Minusta tällaisiin videoihin sopii hyvin avaruustyylinen musiikki kuten esim. Ulrich Schnauss, Biosphere jne... :)
Jos tietäisimme mitä olemme tekemässä, sitä ei kutsuttaisi tutkimukseksi, eihän? - Albert Einstein

Oscuro

Tykkäsin videosta, ja kyllä se musiikki ihan hyvin siihen sopi. Jatka vaan samaan malliin.  ;)
Fakta on vain jähmeä mielipide.

Mikko Päivinen

 Kiitos Sombrero ehdotuksesta ja kommentista :) Kiitos myöskin OH90 siitä, että sinäkin jaksoit katsoa tuon tekeleeni.

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A