Avaruusaiheiset videot netissä.

Aloittaja Mikko Päivinen, 25.11.2006, 16:18:53

« edellinen - seuraava »

Mikko Päivinen

   Tein aikanikuluksi jälleen yhden videon. Video löytyy kotisivuiltani osoitteesta http://www.kolumbus.fi/jappervokki/.
Klikkaa etusivulla olevaa textiä joka on NEW VIDEO kohdan perässä. Hope you enjoy ;)

Tietääkö kukaan muita aiheeseen liittyviä videoita  ::) Heittäkää linkkejä tänne jos sellaisia löytyy.

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

Vesa Kankare

Pilvistä?

Aika mainio esitystapa kuville ja hienosti toteutettu!
Vesku
www.vkastronomy.com

J.Tuukkanen

Hieno esitys,näin vanhempiherrasmies olisi kaivannut jotain rankempaa aiheeseen sopivaa musiikkia,
vaikkapa jotain Musen Black holes & revelations albumilta.


Ps:Ja täysillä.
Jari Tuukkanen

Mikko Päivinen

 Heh juu ja älkää nyt vaa ottako tota niin hirveen vakavasti ainakaa sitä nimee hehehe.
Kyl se musiikki vähän hitaalta tuntu mustaki mutku en muuta keksiny tähän hätää ni laitoin sen.

Pilke silmäkulmassa ;).

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

kimiza

Oli tarkoitus tulla vähän moittimaan ei-niin hyvää musiikkia (molemmissa videoissa) mutta joku ehtikin ensin. Eipä voi mitään.

Ei millään pahalla tietenkään, musiikki kun ei niin järin suuressa roolissa ole noissa videoissa. :) Mutta kuitenkin.

Kun tällainen aikuisikään astuva vasta olen, niin oma ehdotukseni olisi CMX:n Eteläisen tähtitaivaan kartoitus. Tosin sekin olisi varmaan liian hidastempoinen, mutta kyllä minä ainakin kuuntelisin tuon videonkatselun ohella.

Mikko Päivinen

 Ootte ihan oikeessa musiikin suhteen, mutta se on oikeesti todella vaikeata keksiä tai löytää hyvää/sopivaa musiikkia minkä saa editoituu videoon.
Suurin osa noista mun räpellysten kattelijoista on ulkomaalasii ni siks ehkä arkailin laittaa siihen suomalaista musaa vaikka vaihtoehtoja olisi monia.

Ehdotuksia otetaan mielellää vastaa mitkä biisit olis semmossii jotka sopis tän tyylisii videoihin. Itseasiassa en tunne juurikaan tämän alan
harrastajia ja ehkä siksi arkailin rankemman musiikin laittamista.  Täytyy perehtyy tohon äänipuoleen ja keksii siihen jotain parempaa.

Mikko :P
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

J.Tuukkanen

No hätä Mikko jatka samaan tahtiin,minun mielestä tuossa eka videossa Faithless & Dido toimii hienosti.toisesta pätkästä
tuli vain jostain syystä mielenyhtymä tuohon Muse orkesteriin ,johtuu kait sun hienoista kuvista.
Jari Tuukkanen

Timo Kuhmonen

Jos minulla olisi tuollaista hienoa - vrt. Mikon ottama & työstämä - kuvamateriaalia (tai muuta vastaavaa) mitä esitellä, käyttäsin todennäköisesti jotain rauhallista instrumentaali musiikkia, joka ei vie liiaksi huomiota pois itse videosta, kuitenkin samalla täydentäen kokonaisuutta. Yksi vaihtoehto voisi itselläni olla Vangelis. Mielipiteeni muodostuu melko pitkälle sen mukaan mitä tykkää muutenkin kuunnella... Sopiva taustamusiikki tuo tavallaan tunteen että katselija leijuu painottomassa tilassa  :)

TV:ssä olen usean vuoden ajan seurannut ykköseltä lauantaisin tulevaa Avara luonto -sarjaa. Siellä on minusta oivallinen esimerkki, mikä tausta musiikki käy mihinkin tilanteeseen. Ehkäpä tuosta voisi poimia mallia avaruusaiheiisiin videoihinkin ?

En muista tuossa ohjelmassa suoraan laulua taustalla kuulleeni... Pääosin on ollut akustista tai sitten sähköistä musiikkia.
Tuikoissa tilanteissa (esim eläinten saalsitus) on ollut musiikissa intensiivisempiä kohtia. Maisemilla on ollut taas rauhallisempaa, musiikki kuvan / tilanteen mukaan...

Tämä oli vain tämmöistä pohdintaa. Itse kukin omaa taiteijan vapauden videoita tms. materiallia kasatessaan...

Mikko Päivinen

 Mukavaa kun tulee ideoita ja palautetta oli se sitten hyvää tai huonoa. Rupesin jo eilen työstämään videota uuteen uskoon koska huomasin todellakin kuinka hidastempoinen se on.
Se on kumma kun tekee jotakin intensiivisesti monta tuntia ja varsinkin tuo videon editointi on sellasta, että sitä joutuu sahaamaan niin paljon uudestaan ja uudestaan, että sitä ei
enää näe samalla tavalla kokonaisuutta kun keskittyy vaan leikkauksiin ja feidauksiin ::).

Kiitos jälleen palautteista ja kokeilen noita ehdotus musiikkeja jos niistä jokin olisi sopiva tuohon ja lisää ehdotuksia voi lähettää. Nyt kun on ollut pilvistä niin pitkään on pakko keksiä jotakin tekemistä ;)

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

Vesa Kankare

Tää on muuten addiktiivista... Otin omia kuviani eilen moviemakeriin ja nyt en meinaa päästä siitä eroon... Erittäin hauskaa!
Vesku
www.vkastronomy.com

Mikko Päivinen

  Joo on addiktoivaa ja ku näillä nykyajan kotikoneilla ja ohjelmilla pystyy tekee melkee mitä vaa mielee juolahtaa :) Mukavaa hommaa.

Itse käytän Ulead video studio 8 ohjelmaa editointiin.

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

Mikko Päivinen

 No niin nyt on vähän menevämpi versio http://www.kolumbus.fi/jappervokki/ . Klikkaa tekstiä Fall 2006 images.
Menikö paremmaks vai huonommaks? Kommentteja olis kiva kuulla.

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

kimiza

Musiikki oli tällä kertaa paljon menevämpää. :) Ja nuo kohteiden NGC- ja Messier-numerot olivat hyvä lisä, ilman niitä nuo kuvat olisivat olleet paljon heikommin mukana musiikin kanssa. Tasapainoinen (tai ainakin -painoisempi) kokonaisuus.

Timo Kuhmonen

#13
Hieman pisti silmään tuo kohteitten nimissä oleva fonttien "kieputus"... Kun aina uusi kohde (sumu tms) tulee näytölle, huomasin siihen katseeni kinnittyvän. Tätä oletettavasti videon tekijä hakikin  ;)
Sen jälkeen katse vaelsi (poistuen pääkohteesta) heti villisti pyöriviin fontteihin, sitten taas takaisin pääkohteeseen... Kohteinnen nimet havainnolistaa kuitenkin videota, itse ehkä käyttäsin "rauhallisempaa" fonttia.

EDIT: unohtui mainita eräs biisiehdotus. Nightwish - Stargazers. Nimi olisi aiheeseen sopiva, mutta vauhtia voi olla joillekin liikaa  :)

Teemu78

HIeno video, todellakin!

Musiikki ei sinänsä ole huonoa mutta kieltämättä se tuntui olevan "hieman" eri maailmasta kun videon aihepiiri. Arcturus olisi varmaankin itselläni ollut tuon videon aikana levylautasella...ja heiltä sopivaa tunnelmapläjäystä noudattelisi esimerkiksi kappaleet "deamonpainter" tai "Nocturnal Vision Revisited". Laitteistovideoon "maallisempi" musiikki onkin ihan paikallaan. Mutta kukin tyylillään ja makunsa mukaan ;)