Tupakansytkäliittimelle parempia vaihtoehtoja

Aloittaja Vesa Kankare, 21.07.2009, 22:14:22

« edellinen - seuraava »

GaryP

Onko se sitten epäyhteensopiva käytettäessä, onko mahdollista että siinä vain olisi tyhjää kahden kytkennän kohdalla? Mikähän tuon liittimen fyysinen koko mahtaa olla? Nuo tulevat niin paljon ulospäin että on iso riski niiden taittua käytössä. Tietysti sinne voi rakentaa ulokkeita joihin se tukee, tai upottaa jollain konstilla runkoliitin sisään, mutta...

Harmi kun ei pääse hypistelemään noita. Onko Thomanin lähetyskuluista mitään käsitystä?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Tilasin suoraan ne nelinapaiset, kun ne on yhteensopivia 2-napaisten kanssa.
Vesku
www.vkastronomy.com

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 23.08.2009, 10:52:12
Joo on tullut, mutta vielä rakentelematta. Vaikuttaa aika päteviltä liittimiltä ja koko olikin yllättävän pieni. Kuvittelin niiden olevan isompia.

Huomasin nyt tuonkin kirjoituksesi, kuinka pitkä liittimen ulos jäävä osa on, kuvasta ei saa mitään aavistusta?

Kair
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Oisko about 3cm. Voin mitata jos haluat tarkan.
Vesku
www.vkastronomy.com

GaryP

Kiitos, onhan se kiinnostava tieto.Aina kun liittimeen tulee ulkoista mittaa lisää, se tuo vipuvoimaa jos piuha sattuu jäämää jumiin siinä puuhaillessa.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Mittasin tuon. Se onkin about 5cm ulkona liittimestä.
Vesku
www.vkastronomy.com

GaryP

Outs, se on sellainen että varmasti saan taitettua pimeässä. Kiitos kun valaisit asiaa,osaa jatkaa etsimistä. Täytyy varmaan itse tehdä sopivia, kas ku ei heti tullut mieleen!!!!

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Liitin on vaan sen verran tukevan oloinen, että siinä taipuu ainakin mulla muut osat ennenkuin se hajoaa. Kysehän tuossakin on siitä, miten sen sijoittaa. Pidän omaa akkupakkia aina kolmijalan alla, joten sinne ei kovin helposti tule söhrättyä.

Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon liitinratkaisuun. Eilen kokeilin PE:tä mittaillessa sitä pimeässäkin ja sen pystyy helposti liittämään myös näkemättä miten päin liitin on. Pyörittää vaan sopivasti, kunnes liitin menee hahloon. Tässä on hyvä näppituntuma ja se on helppo siitä syystä liittää.
Vesku
www.vkastronomy.com

GaryP

Jep, oikeastaan tarkoitin juuri sitä että ainakin pimeässä onnistun siihen osumaan, ja sitten rutisee vastakappaleen sisukset, tai se pinta jossa liitin on kiinni.

Juttuhan on niin että itse rakennetuissa koteloissa on yleensä jonkin sortin logiikka mukana ergonomian ja käytännöllisyyden suhteen, valmistuotteissa on vain minimoitu itse kotelo, ja liittimet jököttävät sitten järjestään kaikki enemmän tai vähemmän suoraan ulospäin.

Kaikissa liittimissä pitäisi olla mukana mahdollisuus siihen että piuhan kiristyessä tarpeeksi, jokin kohta napsahtaa turvallisesti auki. Paras esimerkki on vanhat Sennheirin kuulokkeeni joissa piuha on kireähkösti plugattuna kuulokkeen pohjaan, eli jos vetoa tulee alaspäin, irtoaa liitin. Huomasin senkin ensimmäisen kerran vahingossa kun johto jäi toimistotuolin rullan alle kauhea napsahdus kuului luureista. Luulin ensiksi että piuha meni poikki, mutta olikin iloinen yllätys se että piuha meni uudestaa kiinni yhtä tukevasti.
Mutta kyllä oli melkoinen poksahdus...


Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Tässä vielä kuva liittimestä kytkettynä akkupakkiin. Huomatkaa katkennut jäätelötikku. Näitä tuli WarpsDriven mukana kaksi kokonaista. Tämän toinen puolisko on GP jalustassa moottorin ja jalustarungon välissä kiristämässä remmiä... :)
Vesku
www.vkastronomy.com

Vesa Kankare

Laitetaans tähän päivitystä pitkän hiljaiselon jälkeen. Tein viimenään näistä Speakon liittimistä myös jakoboksin virralle ja vaihdoin kaikista laitteista pistokkeen Speakoniksi. Nyt ei räpsy virrat enää, kun liitin lukittuu siististi paikalleen. Samalla liitin toimii mukavasti katkaisijana, jos jostain laitteesta tarvitsee sammuttaa virrat. Speakon irroittaa/liittää kytkennän todella nätisti, mikä voi olla laitteiden kannalta parempi. Eiköhän tällä päästä siitä kiusasta, että kesken session pitää alkaa säätämään, kun yhtäkkiä katoaa sähköt jostain laitteesta. Nyt uskaltaa luottaa myös siihen, että PC:ssä ei ole enää akkua kiinni vaan mennään pelkästään akkupakin syötön varassa. Jokaisen liittimen takana on 5A sulake ja akkupakissa oma 8A sulake.

Pääsisi vaan jo aloittamaan kauden. Selkä on pitänyt huolen, ettei tarvitse mennä pihalle kyykkimään,  :realmad:
Vesku
www.vkastronomy.com