Muut havaintolaitteet > Jalustat ja seurantalaitteet

Jalusta itse tehden!

(1/39) > >>

Pete:
Joops jatketaan tuolta EQ 6esta tänne.
Eli ajattelin tehdä itse kunnon tukevan ekvatoriaalisen jalustan kiinteälle tolpalle torniin.
Hommailin jo osiakin, mm peräkärryn akselit kestää 580kg kpl, noita 2kpl.
Tuosta sitten pikkuhiljaa rakennellen, pää ollukkin kokoajan täynnä ajatuksia sun muuta.
Minä kun en piirtele, näen asiat aina päässä ja toteutan.
Otetaan vastaan vinkkejä, ideoita, no saa moittiakkin  :angel:
Ideoita  ym meidän muidenkin iloksi!
Ja jos joku tietää kertoa mitä ongelmia edessä saattaisi olla tai muuta, mahd. omia toteutuksiakin.

Pete

mistral:
                          Mielenkiintoinen projekti. Lähdit siis liikkeelle ostamalla peräkärryn akselit?  Kyllähän niissä lujuutta on, mutta miten
niihin rakennetaan seurantamoottori? Toinen kysymys: onko näissä peräkärryn akseleissa koneistettu välys laakerin sisäkooliin jämpti?
Itselläni ei ole ensimmäistäkään ekvatoriaalijalustaa, mutta tällainen rakentelu kiinnostaa. Jos voisit kuitenkin piirtää luonnoksen, niin
se auttaisi. Lykkyä tykö.

Meade-mad:
Ajattelitko tehdä haarukan vai saksalaisen?

jk

Pete:
Moro!

Pikakäynti...
Eli...raa asti saksalainen ripustus, käyttäen suht valmiita ja muokattavia kaupasta saatavia
osia. Tutkailin tuossa välysasiaa ja enpä huomannut minkäänmoista välystä ja saahan noita tiukattua
niinkuin autossakin etupyörän laakeria tarvittaessa. Katsoo sitten kun on kasassa ja lyö kuormaa
päälle, onko välyksiä(säädetään tarvittaessa) .
Moottori homman toteutus on vielä avoin, mutta pää käy kokoajan ja ideat voi tulla milloin vain.
Laitan kuvia kunhan saan itse jalustan nippuun, sen jälkeen sitten seurannan kehittely lähtee kunnolla
eteenpäin. Ajatuksena samalla olis toteuttaa tää mahdollisimman pienellä budjetilla.

Edit. luin eilen väärin, akselit kestää 750kg.

Pete

Kaizu:

--- Lainaus käyttäjältä: Pete - 06-05-2009, 16:05:33 ---Edit. luin eilen väärin, akselit kestää 750kg.

--- Lainaus päättyy ---
Mitä se tarkoittaa että akselit kestää 750kg?

Kaizu

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta