S&T kimppatilaus / lehtikierto

Aloittaja Munkki, 09.11.2006, 20:42:39

« edellinen - seuraava »

Munkki

Moikka tähtihörhöilijät!!

Olen tässä miettinyt, että mahtaisko joku olla kiinnostunut ns. lehtikierrosta jossa yksi tilaa lehden ja lähettää sen luettuaan seuraavalle ja seuraava taas luettuaan seuraavalle jne... Sopiva ketjun pituus voisi olla 3...5 henkilöä. Lehden tilaajalle tulee kustannuksia tilaus + 12x uudellen lähetys. Muille vain 12x uudelleen lähetys ja viimeiselle ei mitään. Jotta kulut menisivät tasan ja vältyttäisiin turhilta tilinsiirroilta, huomioidaan postimaksut suoritettaessa maksua lehden alkuperäiselle tilaajalle.

Esim. Jos ketjussa Neljä tilaajaa, postimaksut yht 3 x 12 x 1eur (jotka realisoituvat tilaajalle, toisena ja kolmantena olevalle), tilaus 50eur, 12,5eur/nuppi, ketjussa toisena ja kolmantena olevat maksavat tilaajalle kuitenkin 3Eur alle 12.5Eur ja viimeisenä oleva maksaa 9eur ylimääräistä tilaajalle. Näin kaikille tulee kustannuksia 12.5+9Eur. Laskinkohan oikein? Tietysti viimeiselle voidaan laskea suuremmat kustannuserät, kun hän saa/joutuu pitämään lehdet. Laskinkohan oikein?

Jos lukuaika olisi vaikka 3vk, olisi lehti viimeisellä 9vk kuluttua. Itse en olisi kovin kranttu lehden saamisen suhteen ja minulle olisi ihan sama vaikka lehti tulisi 3kk myöhässä. Olisi kiva vaan päästä lehdet vilasemaan jos niissä kuminkin sattuu jotain mielenkiintoista olemaan.

Tämäkin on tietysti rikollista mutta kysyn porukoiden mielenkiintoa silti. Joten onkos kommentteja?
Mikko Salokannel

GaryP

Itse ajattelin aikanaan samaa, noita lehtiä kun tuli yhdessä vaiheessa niin paljon että se vaikutti jo ruuan ostamiskykyyn. Luovuin kuitenkin mieluummin muutamasta lehdestä ja olin oikein tyytyväinen ratkaisuun, osa lehdistä löytyy kyllä aina joltakulta tutulta ja joutaa lainaksi.

Ei kai tuollaisesa mitään rikollista ole, kunhan vain löydät sopivat kaverit joiden kanssa tuo toimii, ettei se lehti sitten huku matkalla tai muuten viivästele. Onnea!

T:Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

astro_juhis84

Kuulostaa ihan hyvältä idealta, mutta sitähän ei tiedä missä kunnossa lehti tulee seuraavalle lukijalle. Itse sain eilen Sky & Telescope lehden, ja sitä lukiessaan piti varoa ettei lihapiirakasta tipu ketsuppia lehden päälle. On se vähän erikoista lukea joulukuun lehteä marraskuussa.  :D
EQ3 SkyScan jalusta, modattu Canon 550D
Sky-Watcher Evostar 80ED DS-Pro, Atik 314e mono ccd-kamera
https://www.instagram.com/astro_juhis84/
https://www.tiktok.com/@pyro_juhis84

Tomi

Alan mukaan kimppatilaukseen.

Munkin laskut olivat oikein; 2. ja 3. edelleenlähettäjä maksavat siis alkuperäiselle tilaajalle 9,5 euroa ja ketjun viimeinen 21,5 euroa. Näin kulut ovat kaikille 21,5 euroa.
Tarjoan ketjun neljännestä paikasta 3 euroa, jolloin osuudet 2. ja 3. ovat 8,5 euroa ja minulle 24,5 euroa. (Muukin paikka, myös tilaajan osa, käy.)
Tomi

rafael

Hyvä idea sinänsä , mutta onhan niitä sellaisiakin lehdenlukijoita jotka haluaa säilyttää niitä vuosikertoja myöhempää tarkastelua varten , niin ei tuo systeemi niille käy . ;D

Tomi

Lainaus käyttäjältä: rafael - 13.11.2006, 19:42:29
Hyvä idea sinänsä , mutta onhan niitä sellaisiakin lehdenlukijoita jotka haluaa säilyttää niitä vuosikertoja myöhempää tarkastelua varten , niin ei tuo systeemi niille käy . ;D

No, mahtuu tähän systeemiin yksi sellainenkin!
Tomi