Oikosulkuviat

Aloittaja TuRe, 24.03.2009, 11:20:55

« edellinen - seuraava »

GaryP

Nyt olisi tilanne se että jos vielä muutama ottaisi tuota piuhaa niin haen koko kelan. 40 metriä on jo menossa kahdelle, minä plus 1.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

tähti_ville

Hei Kari,

Minä voisin ottaa 30m

terveisin Antti.

GaryP

30 metriä jäljellä! Eiköhän tämä saada nopeasti hoidettua.
:azn:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Julius

Itsetekoisissa usb-johdoissa kannattaa kiinnittää huomio myös impedanssiin. Usb:n normi-impedanssi on 90 ohmia +-15%.
Tuota isompi poikkeaminen aiheuttaa toimintahäiriöitä ja maksimipituus lyhenee huomattavastikin, varsinkin usb2:lla.

Impedanssin laskukaava:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.elektroniikka/kaapelointi.html

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Julius - 21.09.2009, 11:49:23
Itsetekoisissa usb-johdoissa kannattaa kiinnittää huomio myös impedanssiin. Usb:n normi-impedanssi on 90 ohmia +-15%.
Tuota isompi poikkeaminen aiheuttaa toimintahäiriöitä ja maksimipituus lyhenee huomattavastikin, varsinkin usb2:lla.

Impedanssin laskukaava:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.elektroniikka/kaapelointi.html


Tässä on nyt ihan kaksipiuhainen sähkön siirtoon tarkoitettu letku kyseessä. Toivottavasti kukaan ei kuvittele tätä piuhaa USB-käyttöön...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Julius

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 21.09.2009, 11:58:40
Tässä on nyt ihan kaksipiuhainen sähkön siirtoon tarkoitettu letku kyseessä. Toivottavasti kukaan ei kuvittele tätä piuhaa USB-käyttöön...

Ok. Ennakoin vain mielessäni Timon kommenttia puuttuvista joustavista usb-kaapeleista. Olen itse tehnyt suht. joustavista
erilliskaapeleista 1,5m usb-kaapelin, jonka impedanssiksi tuli mitaten n. 100 ohmia. Kiersin vielä parit erikseen. Siitä ei vaan
tullut oikein hyvä, kaiketi vaihtelevan eristepaksuuden vuoksi. Ohut silikonikaapeli voisi olla parempi siinä. Voisi joskus yrittää
uudestaan jos sopivaa kaapelia löydän.

einari

Tuli justiin ostettua Elektorista kalliilla pari metriä silikonikaapelia  :sad:
Jos joskus on tarvetta pidempiin niin tarjoudun ostamaan vaikka 10 metrin siivun.
___
Tapio

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Julius - 21.09.2009, 12:14:02
Ok. Ennakoin vain mielessäni Timon kommenttia puuttuvista joustavista usb-kaapeleista. Olen itse tehnyt suht. joustavista
erilliskaapeleista 1,5m usb-kaapelin, jonka impedanssiksi tuli mitaten n. 100 ohmia. Kiersin vielä parit erikseen. Siitä ei vaan
tullut oikein hyvä, kaiketi vaihtelevan eristepaksuuden vuoksi. Ohut silikonikaapeli voisi olla parempi siinä. Voisi joskus yrittää
uudestaan jos sopivaa kaapelia löydän.

Aikamoinen ruuvaaminen, mutta äkkiäkös se akkuporakoneella ja kaapelisyötöllä onnistuu, kierrettä vain peliin.
:azn:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Lainaus käyttäjältä: einari - 21.09.2009, 12:38:18
Tuli justiin ostettua Elektorista kalliilla pari metriä silikonikaapelia  :sad:
Jos joskus on tarvetta pidempiin niin tarjoudun ostamaan vaikka 10 metrin siivun.

Ok, 20 metriä jäljellä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Hyvä että katsoin saldot putiikista, piuhaa oli Oulussa. Tilasin hesaan, kilauttavat kun löytyypi hyllystä noudettavaksi. Päivä pari menee, siihen mennessä jo viimeinen pätkäkin on varmaan löytänyt halukkaan ostajan.

Täytyypäs muuten samalla tutkia, olisiko heidän liittmissä hyviä vaihtoehtoja kentällä suoritettavaan kytkentään, tupakansytytinmalli ei  oikein enää... sytytä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Lauri Kangas

Mulle kanssa kymmenen metriä. :)

GaryP

No niin, ja viimeinen kymmenen metriä... menee.. kenelle?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

tähti_ville

Heippa,

Lainaus käyttäjältä: einari - 21.09.2009, 12:38:18
Tuli justiin ostettua Elektorista kalliilla pari metriä silikonikaapelia  :sad:
Jos joskus on tarvetta pidempiin niin tarjoudun ostamaan vaikka 10 metrin siivun.

Eikös Tapio meidän molempien paketti voidaan yhdistää niin säästetään postikuluissa, kyllä se minun 40m kulkeutuu vaikka Tapion kautta vai mitä tuumaat, kuitenkin nähdään useammin.

Terveisin Antti.

GaryP

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 21.09.2009, 16:24:48
Heippa,

...kyllä se minun 40m kulkeutuu vaikka Tapion kautta...
Terveisin Antti.

Siis tuleeko sinulle 40 metriä? Vai laskitko vain yhteen mahdollisen Tapionkin osuuden? Vielä ehdit sen 40 ottaa, sittenonkin kaikki siinä?
:wink:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

tähti_ville

Hei Kari.

Joo mulle tulee se 40m ja Tapiolle 10m eli yhteensä 50m.

terveisin Antti