Viestimääriin perustuvat jäsenryhmät

Aloittaja MarkoM, 07.03.2009, 12:41:32

« edellinen - seuraava »

Riqis

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 23.09.2009, 22:22:18
Vielä vähän utelua. Eksoplaneetan raja taitaa olla 200?

Jep.

LainaaEntä galaksijoukon?

Muistaakseni 600.
Marko Pekkola / www.avaruus.fi

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 23.09.2009, 23:49:40
Ehdotan että mokomat poistetaan kokonaan, nehän aiheuttavat selvästi stressiä...
:wink:

Kari
Minä puolestani sallisin stressaantumisen niille jotka tällaisesta haluavat stressaantua. Nyt kun olen hetken aikaa kantanut koko universumin murheita, nämä maalliset jutut tuntuvat kovin kevyiltä.

Kaizu
Kai Forssen

GaryP

Harmi kun ei ole mitään sumeaa logiikkaa välissä, mielestäni tuohon kirjoitettujen viestien määrään pitäisi laskea vain likimain foorumin pääasiaa liippaava viestit, tällaiset hulabaloo-viestit tekevät kirjoittajasta turhan aktiivisen oloisen, ja sitä kautta saattaa joku luulla ihan vääriä asioita kirjoittajasta. Siksipä mielestäni minimivaatimus pokkarikuvaukseen on Losmandy G11.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Kaizu

Mikä on foorumin pääasia? Minä olen kuvitellut että tämä on tähtiharrastajien keskustelukerho. Viestimäärät kuvaavat aktiivisuutta ihan hyvin. Joku tietenkin sattaa toivoa että juuri minä en olisi niin aktiivinen mutta minkäs sille voi jos on se ACDC vai mikä ADHD se nyt olikaan.
G11 on pokkarikuvauksessa vähän hankala, jouduin erikseen tekemään siihen kiinnityslevyn jossa on 1/4" ruuvi kamerakiinnitystä varten. Lisäksi pelkällä pokkarilla jalustaa ei tahdo saada tasapainoon, vaikka ottaa kaikki punnukset pois.

Kaizu
Kai Forssen

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 24.09.2009, 16:11:57
G11 on pokkarikuvauksessa vähän hankala, jouduin erikseen tekemään siihen kiinnityslevyn jossa on 1/4" ruuvi kamerakiinnitystä varten.

http://www.losmandy.com/secondary.html Tuolta DCM-1 ja DMM. Halvalla lähtee. ;)

GaryP

 :cheesy:

Näillähän sitä boonuksia kertyy...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Timo Kuhmonen

Jos joku välttämättä haluaa keskustella pro-jalustoista ja niiden käytöstä digipokkarien kanssa, "jalustat" osastolla on tilaa... Pidetään tämä ketju alkuperäisessä aiheessaan. Kiitos.

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 24.09.2009, 22:08:00
Kenelle?  :evil:

Heh, ehkä sanavalinta oli huono kun siihen noin tartuttiin.

Mielestäni täällä tulee liikaa välillä kommentteja "Onpa makee"-tyyliin, ei sellaisista pitäisi kertyä noita bonusmerkintöjä. Ja sitten on ihan selkeästi alueita joilla ei tarvitissi muutenkaan. Eikö se käytäntö ole tuolla kauppapuolellakin?

Onhan se kiva kun ihmisillä on huumorintajua (se vaan ei aina näy kirjoituksesta) ja että venytellään topikkeja smalltalkilla, mutta jokin raja pitää innostuneisuudellakin olla. TähtiErkki on tuoreehko tulokas, mutta onpahan komeasti kerännyt viestipisteitä. Kuten sanoin, ei se numero siellä avattaren alla aina kerro totuutta. En nyt yritä dissata tällä kirjoituksella ketään, enkä vaimentaa, mutta minullahan on tiedostetusti mielipiteitä jotka saavat toiset ihmiset nostamaan niskavillat pystyyn samaan aikaan muiden suojamuurien kanssa, sitten alkaa kiukuttelu. Aivan turhaan, keskustelu on tervettä kun pystytään osallistumaan siihen hyvillä perusteluilla, eikä aina lähdetä tökkimään sekaan vain osallistumisen vuoksi. Emme me sentään ole eri joukkueissa pelaavia, eri joukkuetta kannattavia futishuligaaneja.
:wink:

Joissain foorumeissa on käytössä muiden käyttäjien antamat krediitit hyvistä kirjoituksista, en tiedä  tekniikasta jolla se toimii, tai onko sitä saatavilla tähän foorumisoftaan, saatika onko kenelläkään aikaa tai intressiä sellaista aktivoida ja konfiguroida. Näköjään sen verran oli mielenkiintoa että tämä nykyinen ominaisuus saatiin käyttöön. Ihan kiva, antoi uuden keskustelun aiheen, heh...
Siinä ei ole mitään muuta vikaa kuin että tulee mieleen graduoinnit joissa myönnetään arvonimikkeitä pelkästään käyntien perusteella, joillekin vaikka nukkuisivat paikalla ollessaan.

Losmandy G11 on varmaan hyvä laite, missähän sitä voisi käpistellä ihan livenä?
(jos tuo "vitsi" ei vieläkään aukea kenellekään, niin vihjaisen vain että se on sitä sumeaa logiikkaa varten joka etsii kirjoituksesta jotain harrastukseen liittyvää, ja antaa bonareita.)
:grin: :wink:

Olen kyllä oikeastikin kiinnostunut tuon laitteen näkemään. Tämä oli viimeinen jalustakommentti.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 25.09.2009, 14:41:12

EDIT: Enkä itteäni kauhean nuudeksi tulokkaaksi sanoisi. Oon ollu rekisteröityneenä jo liki puoli vuotta.
Einsteinilla on tuohon sopiva sanonta...
:wink:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Kaizu

#54
Minä jo kerkisinkin ihmetellä, mitä bonuksia täällä on jaossa. Tarkoittanet tuota viestilaskuria bonuksena. Minusta se kertoo absoluuttisen totuuden, muualle kuin tähtibasaariin, tehtyjen postauksien lukumäärästä. Opin jo jonkin aikaa siten että se ei korreloi sen enempää kirjoittajan kuin lukijankaan älykkyysosamäärän kanssa. Ei edes harrastuskokemuksen kanssa kuin vähäisessä määrin, tuhannen viestin kirjoittamiseen kuluu pidempi aika kuin kymmeneen viestiin. Itse pidän sitä jonkinlaisena hölinäindeksinä. Olen huomannut että joillakin on painavaa sanottavaa vaikka postausten lukumäärä on melko pieni. Myöskin olen huomannut ettei suurikaan viestimäärä takaa niiden laatua.

Tällä foorumilla taitaa olla muutamia em. jalustan omistajia. Yksi jalustoista on Järvenpäässä ja sitä voi tulla hypistelemään.

Kaizu
Kai Forssen

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 25.09.2009, 15:05:42
Tarkoittanet tuota viestilaskuria bonuksena. Minusta se kertoo absoluuttisen totuuden, muualle kuin tähtibasaariin, tehtyjen postauksien lukumäärästä. Opin jo jonkin aikaa siten että se ei korreloi sen enempää kirjoittajan kuin lukijankaan älykkyysosamäärän kanssa. Ei edes harrastuskokemuksen kanssa kuin vähäisessä määrin, tuhannen viestin kirjoittamiseen kuluu pidempi aika kuin kymmeneen viestiin. Itse pidän sitä jonkinlaisena hölinäindeksinä. Olen huomannut että joillakin on painavaa sanottavaa vaikka postausten lukumäärä on melko pieni. Myöskin olen huomannut ettei suurikaan viestimäärä takaa niiden laatua.

Asian ydin on juuri siinä mitä sanoit, tuota ajan takaa.


Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 25.09.2009, 15:05:42
Tällä foorumilla taitaa olla muutamia em. jalustan omistajia. Yksi niistä on Järvenpäässä ja sitä voi tulla hypistelemään.

Kaizu

Oliko tämä sinun omistuksessasi? Ja oliko tuo samalla epävirallinen kutsu? Nyt kun olen nähnyt EQ:t 1-6, yhden tyylikkään Geminin, olisi kyllä todella mukava tuo tulla joskus bongaamaan. Kuvissa se on hieno, mutta ei kerro mitään todellisesta olemuksesta.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

MarkoM

#57
Kröhöm... Josko välillä keskityttäisiin harrastusasioihin ja pidettäisiin huoli, että eri asioihin liittyvät keskustelut menevät oikealle alueelle? :police:

Ja tähtikuvaajan mielipiteenä ilmaisen, että jos joku laittaa tänne nähtäville edellisenä yönä kuvaamansa upean tähtikuvan niin hän on varmasti mahdolliset kehumiset ansainnut (oli ne sitten ilmaistu kuinka lyhyesti tai millaisella sanamuodolla tahansa)... Toki yhtälailla tarvittaessa myös rakentavaa kritiikkiä.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Jarkko.A

Muistakaahan se että entropia kasvaa...

Timo Kuhmonen

keskuudessamme on nyt yksi lisää, yli tuhat viestiä lähettänyt.