millainen suoja/lasikupu?webkameran suojaksi

Aloittaja Skyliner68, 04.02.2009, 16:59:44

« edellinen - seuraava »

Skyliner68

millaista suojaa olette käyttäneet optiikan suojana meteoriitti kuvauksessa esim webkameran edessä?ettei aiheuta häiriöitä kuvaan
olisi tarkoitus virittää kamera kuvaamaan taivasta. löysin valvontakameran optiikkaa netistä todella edullisesti niin olisi tarkoitus virittää se Logitech Fusion webkameraan
T:Mika
Mika"Skyliner68"Järvinen

risto1

Minulla on ihan vaan parvekelasituksen takana. Lasi (6mm)ei aiheuta
paljoakaan ongelmia, joskus jääkukat valtaavat kuva-alan. Silloin
on joskus käväissy mielessä laittaa kamera lämmitettävään koteloon,
mutta  se laiskuus.........
http://www.kolumbus.fi/harrastelua/kal13.htm
Risto

fook

Minä asensin webbikameran vanhaan halogeenivalaisimen koteloon. Toinen kamera on halpismallisessa valvontakamerakotelossa.
Ari K

PETK

Hei.
Ari, onko tuossa halogen-kotelossa mitään lämmitystä? Pysyykö sulana pakkasessa ja tuiskussa?
Pekka
Pekka Kokko

fook

Terve Pekka,
Halogen-kotelossa ei ole vielä(kään) lämmitystä ja niinpä joudun sitä välillä putsailemaan. Tarkoitus on laittaa pari vastusta jossain vaiheessa...
Tuossa alemmassa kotelossa on 20 wattinen auton lamppu peltipurkissa. Hyvin pitää lasin sulana ja kuivana.
Ari K

Skyliner68

Hyvä kiitos vinkeistä nyt on hommattu vanha halogenlampun kotelo nyt vain ootellaan että tulee toi kamera  objektiivi niin pääsee virittelemään systeemiä täytyykö noi videoanalyzerin ottamat kuvat vielä pinota jollain tavoin että saadaan otetut kuvat yhdeksi kuvaksi joita löytyy video analyzerin sivuilta esim lintukuvat?
T:Mika
Mika"Skyliner68"Järvinen

Kaizu

VideoAnalyzer pinoaa itse kuvat. Ohjelmalle tehdään skripti siitä mitä kuville tehdään ja mitä pinoja otetaan ulos. Vaikkapa 2 min pino 0.2 sekunnin kuvia niin että valoisin kohta näkyy. Lintukuvissa taitaa olla tummat osat pinottuna näkyviin.

Kaizu
Kai Forssen

Skyliner68

moi kamera ja objektiivi on valmiina nyt vain kun löytäisi asetukset miten otetaan esim 1kuva noin 5min pitkä johon tallentuu kaikki liike
mitä filtteriä pitää käyttää? voisko joku auttaa kun en löydä tietoa noista filtterin asetuksista
vastauksista kiitollinen
Mika"Skyliner68"Järvinen

PETK

Pekka Kokko