Celestron Omni vaiko Ultima barlow?

Aloittaja Furyan, 20.10.2006, 23:30:13

« edellinen - seuraava »

Furyan

Onko kellään kokemusta kyseisistä barloweista?

Näyttäisivät aika laadukkailta...  :)
The Earth Was Blue But There Was No God

Tikkis

Lainaus käyttäjältä: Furyan - 20.10.2006, 23:30:13
Onko kellään kokemusta kyseisistä barloweista?

Näyttäisivät aika laadukkailta...  :)

Itselläni on käytössä Celestron Ultima Barlow ja olen siihen sangen tyytyväinen. Päädyin Ultimaan sen laadukkaan maineen ansiosta. Maksaa hieman enemmän kuin tusina-Barlow't, mutta jos sitä on aikomus käyttää laatuokulaarien kanssa, ei halpaa ja huonompaa kannnata hankkia.

Tikkis

Furyan

jeps. luultavasti ostan tuon 2x Omnin SkyWatcheriini.
Tuo Ultima voisi olla ehkä hieman liikaa minulle.  ;D näin amatöörinä sanoen.

sen kyllä huomaa miten huono barlow voi pilata näkymän.
The Earth Was Blue But There Was No God

Miika

Itse käytän Celestron Omnia, eikä se ole tuntunut mitenkää huonolta, vaikka kuuluukin vähän halvempiin malleihin. Taitaa olla hyvä hinta/laatu suhde. En ole kylläkään koskaan kokeillut muita barloweja.
Miika V.

Furyan

Lainaus käyttäjältä: Miika - 21.10.2006, 17:34:45
Itse käytän Celestron Omnia, eikä se ole tuntunut mitenkää huonolta, vaikka kuuluukin vähän halvempiin malleihin. Taitaa olla hyvä hinta/laatu suhde. En ole kylläkään koskaan kokeillut muita barloweja.

minkälaisia näkymiä on antanut eri okulaareilla?
The Earth Was Blue But There Was No God

Miika

Lainaus käyttäjältä: Furyan - 22.10.2006, 00:16:16
minkälaisia näkymiä on antanut eri okulaareilla?


Hienoja näkymiä  8)

Mulla on vain 25 mm ja 10 mm okulaarit. Käytän barlowia enemmän 25mm kanssa, sillä siihen on mukavempi katsoa kuin 10 milliseen. 25 mm kanssa taivas on hieman vaalean näköinen, mutta veikkaisin sen johtuvan ennemminkin naapureiden valoista. 10 millisen kanssa taivas on aivan musta.
Miika V.

Furyan

ouki. kiitosta vaan. laitoin tuon Omnin tulemaan.  ;D
The Earth Was Blue But There Was No God

Sombrero

Itsellä olisi tarkoitus varmaankin hankkia juuri tuollanen Celestronin Omni barlow. Eli on varmaankin hintaansa nähden ihan kelpo tuote? Vai olisiko suunnilleen samassa hintaluokassa joku parempi vaihtoehto?
Jos tietäisimme mitä olemme tekemässä, sitä ei kutsuttaisi tutkimukseksi, eihän? - Albert Einstein

MoreK

Laajennetaas tätä kysymystä. Eli itse haeskelen laadukasta 2xBarlowia myös.

Celestronin Ultima ja X-Cel ED ovat lähes samoissa hinnoissa Villellä (115€ ja 110€). Onko käytännössä noiden välillä eroa tähtitaivasta tihrustellessa?

diesel

Ei niissä pahemmin eroa ole.

Ehkä toi ED on tarkoitettu enemmän maisema käyttöön.

spot80

Juu tuo barlow puutuu edelleen kun en saanut sitä silloin joulun aikaan Villen k.Tuota celes omni barlowia ajattelin hankkia myös,kun se tuntuu saavan hyviä arvosteluja täällä.Ajattelin hankkia myös yhden okulaari vielä lisää.Siis putki on 200 sky liner dops ja 10,25,32 okulaarit .Jotain siis 10 ja 25 väliltä ?? Villellä on joku 18mm siellä supertarjouksissa

GEN II 18mm laajakulma

GEN II, f = 18 mm, 60° Multicoated. 1,25" kiinnitys. Laadukas okulaari.

Hinta: 55,00 €

onko tietoo tästä tai mitä muuta kannantais harkita .Hinta kumminkin sais olla alle100e