Dobson putki

Aloittaja EsaM, 27.12.2008, 18:37:24

« edellinen - seuraava »

EsaM

Hei harrastajat! Olisin kiinnostunut näkemään miltä tähtitaivas näyttää 150-200 millisen Newton putken läpi katsottuna (jossa Dobson-jalka). Olisiko mahdollista että joku ko putken omistaja tarjoaisi minulle mahdollisuuden tutustua putken näkymään ja kutsuisi vieraisille? Minulla on auto jolla voimme siirtyä tarvittaessa sopivaan katselupaikkaan. Asun pääkaupunkiseudulla.
Olisi kovasti kiitollinen jos joku tarjoaisi tämän mahdollisuuden. Niin, tässä on lisäksi mahdollisuus että joku kyseisen putken myyntiä harkitseva saisi samalla myytyä putkensa minulle. Säköpostia osoitteeseen: esa.meskus@pp.inet.fi
Terveisin,
EsaM

ps. Tarkennuksena/lisäyksenä että kiinnostukseni heräsi  kun katselin tietoja Sky-Watcher Skyliner-200P FlexTube-peilikaukoputkesta, jokin tuollainen voisi tulla kysymykseen, kokoon painumaton putki voi myös tulla kysymykseen.

Kaizu

Suosittelen käymään jonkin pääkaupunkiseudun tähtiharrastusyhdistyksen kerhoillassa tai tähtinäytännössä.
Ursan lisäksi alueella toimivat aibnakin Kirkkonummen Komeetta Kirkkonummella ja Keski-Uudenmaan Altair JärvenpäässäEiköhän kummastakin yhdistyksestä löydy putkia jotka sopivan kelin sattuessa raahataan ulos.
Yhteystietoja löytyy tuolta
http://www.ursa.fi/yhd/

Kaizu
Kai Forssen