M10

Aloittaja Cith, 19.04.2009, 17:39:00

« edellinen - seuraava »

naavis

Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 25.02.2019, 15:55:22
Nyt en esim. tähän kohteeseen saanut millään sopimaan L-kanavan kuvaa niin, että lopputulos olisi parempi. Täytyy esim. tutkia Linear Fit -ominaisuutta ennen eri stäkkien yhdistämistä.

Itse olen päässyt parhaiten siihen tulokseen, että venytän erilliset L- ja RGB-pinot, ja yhdistän sitten nämä kaksi kuvaa LRGBCombination-työkalulla. Lineaarisia kuvia yhdistelemällä en ole saanut niin hyviä tuloksia.

Timo Kantola

On ihan pro kuva  :afro: !
Onko tuo 9h yhdeltä vai useammalta yöltä, jos yhdeltä yöltä niin voisit kokeilla animaatiota ja muuttujien metsästystä, vaikka kuva / tunti.
Tyyliin:
https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/71474#comment-53968
Timo Kantola

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: naavis - 25.02.2019, 16:31:21
Itse olen päässyt parhaiten siihen tulokseen, että venytän erilliset L- ja RGB-pinot, ja yhdistän sitten nämä kaksi kuvaa LRGBCombination-työkalulla. Lineaarisia kuvia yhdistelemällä en ole saanut niin hyviä tuloksia.

Olin vähän epäselvä tuon ongelma kuvaamisessa. RGB- ja L-pinot tosiaan venyttelen itsekin erikseen. Mulla on tuohon L-pinoon kahden eripituisen valotuksen pinot, 1 ja 3 minuuttia. Näitä ajattelin yhdistellä tuolla Linear fitillä, jotta saan paremman luminanssin aikaiseksi ja kirkkaimmat tähdet saavat väriä poskiin.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: Timo Kantola - 25.02.2019, 17:38:16
On ihan pro kuva  :afro: !
Onko tuo 9h yhdeltä vai useammalta yöltä, jos yhdeltä yöltä niin voisit kokeilla animaatiota ja muuttujien metsästystä, vaikka kuva / tunti.
Tyyliin:
https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/71474#comment-53968

Hieno animaatio!

Kuvat on monelta yöltä, tosin näytti olevan ainakin 6 peräkkäiseltä yöltä pätkiä. Näitä kun on kuvattu joutoaikana pieniä pätkiä kerrallaan.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Timo Kantola

Voihan niistäkin yhdistellä, ainakin muuttuja helppo bongailla  :cheesy:
Timo Kantola