Saturnus 2023

Aloittaja Tane, 27.07.2023, 04:58:32

« edellinen - seuraava »

T. Öhman

Lainaus käyttäjältä: Mikko_L - 26.09.2023, 21:24:13
Tästä olen kohteliaasti eri mieltä :cheesy:  Silmällä katsominen vaatii kyllä harjoittelua, mutta siellä ne yksityiskohdat ovat - eikä mikään näyttö voi toistaa visuaalikatselun kontrastia planeetan ja mustan avaruuden välillä.

-Mikko

Olen eri mieltä eri mieltä olemisesta, ainakin jos puhutaan harrastajakäytössä tavallisista noin 20-senttisistä putkista, Suomen olosuhteista ja ihan normaalihuonoista silmistä :cheesy: Saturnus ei ihan niin räikeä esimerkki ole, mutta tässäkin ketjussa esim. Arin ja Tanen kuvat ovat semmoisia, että eihän vastaavia näkymiä itse pääse todistamaan. Jupiter on sitten ihan oma lukunsa. Jos sellaisia tolkuttoman yksityiskohtaisia näkymiä olisi tarjolla, niin kai joku jossain olisi moisia piirtänytkin?

Teemu

Tane

Ajoittain aika hyvää seeinkiä oli 24-25 syyskuuta puolenyön aikoihin. Ei kuitenkaan sellaista kuin vuosi sitten elokuun alussa sattui https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=19852.msg182452#msg182452 Tuhruisina syksyinä kuten nyt on toistaiseksi ollut menossa niitä oppii pitämään arvossaan, sattuvat kohdalle harvoin...
Celestron C14,