Varusteiden kuljettaminen

Aloittaja naavis, 19.11.2009, 17:26:19

« edellinen - seuraava »

naavis

Hei!

En itse omista ajokorttia saati autoa ja kantaminen käy selän päälle, joten usein on käynyt mielessä jonkinlaisen kuljetusvälineen rakentaminen kaukoputkelle, jalustalle ja muille varusteille. Esimerkiksi nokkakärryistä saisi pienellä virityksellä luultavasti kelvolliset. Uteliaana kysynkin, miten olette itse kuljettanut havaintovälineenne havaintopaikalle, jos autoa ei ole ollut saatavilla?

MarkoM

Nokkakärrystä voisi periaatteessa saada virittämällä kelvollisen kuljetusvälineen, mutta mitäs sitten kun tavaraa on hiemankaan enemmän? Clas Ohlsonilta löytyisi tuollainen kärryratkaisu, joka mahdollistaa kaukoputken lisäksi istuimen ym. lisävarusteiden kuljetuksen: http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=136146292
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Timo Kuhmonen

Kerrostalossa asun, nokkakärry on käytössä. Siihen tulee C8 OTA, HEQ-5, akkupakki plus muut vermeet.

Ne on paketoitu siten, että kohtalisesti saa kaikki kiinni nokkakärryyn tiiviiksi paketiksi. Liinoilla tai vastaavilla pakkaushihnoilla kiinni... Osan laukuista työstän vielä uusiksi. Pehmeät suojalaukut kyseiseen kokoonpanoon ei minulle ole ykkösratkaisu....

Kerrostaloon ei tuollainen iso edellämainittu kuljetuskärry oikein käy. Ei mahdu hissiin ovesta sisään. Tämä on yksi mitoitusperuste omassa nokkakärryssä.... Yleiseen pyörävarastoon ei astrovermeitä uskalla jättää (edes lukittunakaan).

Kotikonnuilla maalla tuollainen kuljetuskärry olisi kelpo peli (jos ei autoa käytettävissä). Varkauksien todennäköisyys ei siellä ole niin suuri, kuin kaupunki ympäristössä...

Erik Pirtala

Minulla on ollut jonkin aikaa mielessä jonkinlaisen peräkärryn polkupyörään. Peräkärryyn menisi kaukoputki kokoontaitettuna. (En siis omista, kuin polkupyörän.)

Minuakin on alkanut myös kyrsiä putken kuljettaminen käsin havaintopaikalle. Siksi olen ajatellut tehdä tuollaisen kärryn.

Aapeli

Maitokärryt ilmakumipyörillä,  maaseudulla kun asustelen ovat tosi hyvät, löysin uudet kaupasta ( agrimarket ) 58 ekee. Vielä virittely kesken että saa istuimen ja pikku pöydän kulkemaan myös mukana. Kehua täytyy että kevyesti kulkee. Nokka kärryjä kokeilin ei soveltunut minun maastoon.  Eli minulla maitokärryt vei voiton.

naavis

Hyviä ideoita kaikki! Täytyy käydä mittaamassa hissin pohjapinta-ala, josko sinne jonkin sortin nelipyöräinen kärry sopisi. Se olisi ylivoimaisesti kätevin vaihtoehto. Jos hissiin ei mahdu, täytyy nokkakärryjen kanssa säätää.

Aaku

Golfkärrystä saisi pienellä virittämisellä kätsän kolmipyöräisen varustekärryn, esim tuolta löytyy: http://www.golfsuperstore.fi/Verkkokauppa/-c-91.html?osCsid=067836ce3d8a0278c9881ed3dec21603
Jos haluaa luxusta, niin sitten tuolta; http://www.shadowcaddy.com/index-UK.php

Itse kuljettelen pientä putkea golfbäkissä, kulkee mukavasti selässä ja on tukevaa tekoa.

naavis

Googlettelin Lontoon murteella vastaavia rakennelmia, ja törmäsin tähän ketjuun. Sieltä löytyy monenmoista ideaa kuljetukseen.