Alan kirjallisuudesta

Aloittaja ppk, 15.10.2006, 17:28:28

« edellinen - seuraava »

ppk

Itse olen käyttänyt havainto oppaana Kari kailan tähtitaivaan opas kirjaa (ensi painos 1979) kun parempaa ja kattavampaa kirjaa en ole löytänyt. Onko kellään tiedossa uudempaa  suomen kielistä alan kirjaa,  jossa on päivitetty tiedot. Itselläni on neljäs korjattu painos 1989. Lisäksi käytän messierin kohteet 2005 painosta.
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi

rafael

 ihmeellinen luonto julkaisee  David H Levyn kirjaa nimeltään  Tähtitaivas . Se on erittäin hieno teos , siinä on selkeät tähtikartat joka kuukaudelle suuret tätikuviot selkeästi väritettynä .sekä paljon muuta tietoa, kaukoputkista , tahtikuvauksesta ,planeetoista ,mailmankaikkeudesta , galakseista ym. kannattaa tutustua , hinta  on jotain 40 euron luokkaa. ; ;D  ,

Miika

Tuo David H. Levyn kirja on ihan hyvä. Saisi vain tähtikartat olla vain vähän tarkempia. Toinen hyvä kirja on Risto Heikkilän kirjoittama Syvä taivas. Siinä kerrotaan hyvin kohteista, joten sitä kirjaa tulee kyllä lueskeltua.
Miika V.

ppk

Kiitos! vastauksista , molemmat edellä  mainitut kirjat kyllä minulla on. Kailan kirja kuitenkin on selvempi tarkempi ja helpompi käyttää havainnoinnissa. Eräät tiedot vanhentuneita , mutta jos uudempaa laadukasta kirjaa ei ole tiedossa, niin kyllä tuollakin pärjään
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi