Modausta EOS 450D

Aloittaja Jusu, 13.11.2008, 16:05:10

« edellinen - seuraava »

Jusu

Terve.
Löytyykö Suomesta kamerahuolto liikkeitä joka tekisivät suodatin vaihdon.
Kamera oli jo viikon tamperelaisessa liikkeessä ,joka veti homman sitten puihin ,ei alkanut hommaa tekemään.
Baader suodatin jo on , pitääkö vaan laittaa kamera pakettiin ja postilla Saksan maalle TS:lle tai Baaderin pojille.
JS
VC200L
ED80Sf
Vixen SX

Timo Kantola

Lainaus käyttäjältä: Jusu - 13.11.2008, 16:05:10
Terve.
Löytyykö Suomesta kamerahuolto liikkeitä joka tekisivät suodatin vaihdon.
Kamera oli jo viikon tamperelaisessa liikkeessä ,joka veti homman sitten puihin ,ei alkanut hommaa tekemään.
Baader suodatin jo on , pitääkö vaan laittaa kamera pakettiin ja postilla Saksan maalle TS:lle tai Baaderin pojille.
JS

Eipä taida löytyä , luulisin että kysyntä on pientä ja vaiva on aika iso.
Oletko harkinnut modata itse?
Tai sitten ostaa jonkun harrastajan jo modaama ?
Timo Kantola

Jusu

Joo, kamera on jo. Vähän aikaa ajattelin että jos sen suodattimen vaihtaisi itse, tulisi kameran sisuskalut tutuiksi.
Mutta ei tämmöiset konepaja rautakourat oikein taivu hienomekaanisiin kojeisiin.
Jos kamerakorjaamo pitää hommaa liian vaativana niin en itse kyllä tartu haasteeseen.
Woitalalta kyselin heidän välityksellään 2 viikon homma, plus matka ajat.
Eli taitaa kamera lähteä saksan matkalle.
JS
VC200L
ED80Sf
Vixen SX

Timo Kantola

Lainaus käyttäjältä: Jusu - 13.11.2008, 21:11:20
Eli taitaa kamera lähteä saksan matkalle.

Taitaa olla kivuttomin ja varmin ratkaisu.
Timo Kantola

Veijo T

Suosittelisin ostamaan käytetyn järkkärin, niitä saa nykyään tosi edullisesti esim. Canon 350d joka on ollut hyvin suosittu tähtikuvaajien keskuudessa, niitä saa jo alle 300 €, itse ostin viime viikolla Rajalasta Tampereelta Canon 30d.n 280 €, ja akkukahva 50 e, siihen tuli 1 kk takuu, no samana iltana sitten sen jo modasin jolloin takuu meni, nuo järkkärit on mielestäni tosi kestäviä itse en ole vielä yhtäkään saanut kuvaamalla rikki, no tämäkin modaamani kamera tulee ehkä kevättalvella myyntiin tuonne torille, kunhan 5d mark2 alkuhuuma on mennyt ohi ja hinnat pudonneet.

Tuolta löytyi hyvä ohje Canon 450d modaukseen, ja sillä otettuja kuvia.
http://ghonis2.ho8.com/rebelmod450d15.html

Veijo T



einari

Gary Honiksen (sama tyyppi mikä Veijon linkissä) versio III jäähdytysratkaisusta Canon 450D:lle:
http://www.ghonis2.ho8.com/rebelmod450d16c.html
___
Tapio