Havaintokohteet ja havaitseminen > Sumut

M57 - Lyyran rengassumu

(1/76) > >>

einari:
Korkkasin kauden viime yönä perinteisellä M57:lla.
Oli kosteaa, lämmintä ja valoisaa mutta tarkoitus olikin kokeilla/säätää jalustaa.
Ja olipahan hienoimmat valaisevat yöpilvet mitä olen nähnyt.

Vain 8x20s ED80:lla ja Orion StarShootilla.
Pimeä- ja tasoituskuvat jäi ottamatta kun nukkuakin piti muutama tunti (puoli kolmen maissa yöllä kasasin kamat ja läksin kotiinpäin).

Mikko Päivinen:
 Jess! no nyt alko kihelmöimää. Vihdoinkin deepsky kuvauskausi alko. Hienosti näkyy lyyran sumu. :) Omat laitteet on vielä kunnostuksen alla, mutta toivottavasti pääsen pian säätämään niitä.
Odotan malttamattomana kun pääsen ekaa kertaa kokeilemaan RGB kuvausta.  ;)

Vesa Kankare:
Kävin itsekin ulkoiluttamassa kalustoa ensimmäistä kertaa tällä kaudella.  Vielä ei ole uusi putki tullut, joten kuvailin newtonilla, jonka polttoväli on kyllä pikkasen liikaa mun jalustalle. (Katkerana joutuu katselemaan herrojen TP ja Kehusmaa PEMPro käppyröitä...)

Anyway, tässä meikäläisen yritelmä:

Lisätietoja ja isompi versio Blogissa

PetriKe:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesku - 26-07-2006, 09:46:20 ---Kävin itsekin ulkoiluttamassa kalustoa ensimmäistä kertaa tällä kaudella.  Vielä ei ole uusi putki tullut, joten kuvailin newtonilla, jonka polttoväli on kyllä pikkasen liikaa mun jalustalle. (Katkerana joutuu katselemaan herrojen TP ja Kehusmaa PEMPro käppyröitä...)
--- Lainaus päättyy ---

:) Vesku, ei kannata olla katkera. Mitään ei ole vielä esittää. Hieno M57-kuva!

Vesa Kankare:

--- Lainaus käyttäjältä: petrike - 26-07-2006, 14:22:22 --- :) Vesku, ei kannata olla katkera.
--- Lainaus päättyy ---
Näh pilke silmäkulmassa positiivisella mielellä! Itse puntaroin tässä, että hypäiskö EQ-6 vai Vixen GP2 kelkkaan. Tosin kassavaje vähän hidastaa haaveita... ehkä joulupukki on suotuisa... Helpotusta on luvassa ensi viikolla kun pitäisi tulla optiikan päivitys, joka on vähän helpompi jalustalle 480mm polttovälillä.

--- Lainaus käyttäjältä: petrike - 26-07-2006, 14:22:22 ---Mitään ei ole vielä esittää.
--- Lainaus päättyy ---
Luulen kyllä että ei ainakaan kalustosta jää kiinni ja tuskin kuvaajastakaan. Mielenkiinnolla odotellaan mitä syksy tuo näytille! Toivottavasti vaan riittää kelejä, että pääset kuvailemaan!

--- Lainaus käyttäjältä: petrike - 26-07-2006, 14:22:22 ---Hieno M57-kuva!

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta