Olisiko mahdollista, edes teoriassaa? TAL200K:n spiderit pois?

Aloittaja GaryP, 23.09.2010, 09:40:52

« edellinen - seuraava »

SALOMONI

No jokos Gary sai ratkaistua difraktiopiikki pulman?  :smiley:

GaryP

Lainaus käyttäjältä: SALOMONI - 08.10.2010, 20:04:10
No jokos Gary sai ratkaistua difraktiopiikki pulman?  :smiley:

Anteeksi kuinka? Ei minulla ole diffraktiopiikkien kanssa ongelmia.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

SALOMONI

Tämän Topicin ensimmäiseen viestiin viittasin pikkasen kysymykselläni  :smiley:

GaryP

Lainaus käyttäjältä: SALOMONI - 08.10.2010, 23:01:38
Tämän Topicin ensimmäiseen viestiin viittasin pikkasen kysymykselläni  :smiley:
"Mitä viisaat ja kokeneet luulevat, löytyisikö jostain lasia joka toimittaisi TAL200K:n kaarevat apupeilin kannakkeet eläkkeelle? Ajatuksena yksinkertaisesti tehdä ikkuna jossa apupeili on kiinni, kuten monessa muussakin nykyaikaisessa putkessa. Niissä tosin etupuolella oleva lasi on itsessään jo linssinä, mutta ajatuksena? Suurin syy tähän haluun olisi saada spiderin aiheuttamia valoilmiöitä pois, vastavalosuojakin voisi olla tietysti yksi vaihtoehto."

Ei tuossa mainita piikkejä. Kannattaisi lukea tekstit kokonaan, ketjuissa mainitaan asioita jotka selventävät tilannetta.
Kokeilepas harjoituksen vuoksi käydä koko teksti läpi, katsotaan ymmärrätkö miksi olen asialla.

Sinulla taitaa olla kova into osallistua keskusteluun, sisäinen filtterisi ei vain vielä rajaa oikeita paikkoja. Kyllä se siitä...

Ai niin, voisit muuten vastata myös muihin sinulle esitettyihin kysymyksiin toisissa ketjuissa. Olen havaitsevinani että suunnittelet "vakavasti" kalliin kaluston hankkimista, mutta perustietojasi tarkkaillessa herää kysymys, miksi? Ymmärrän että uteliaisuus on ronski eteenpäin vievä voima, mutta sen kanssa kannattaa olla korrektimpi joskus.

Ihan pakko esittää lisäkysymys, minkä ikäinen olet? Kirjoituksistasi sitä ei voi päätellä, mutta me muut voimme sen tietäessämme asennoitua paremmin kun vastailemme kysymyksiisi.

Ystävällisin terveisin,
Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...


GaryP

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Jarkko.A

Eipä se ikä hirveästi välttämättä välity viesteistä. Esimerkiksi Katri kirjoittaa näpsäkkää ja sujuvaa tekstiä vaikka on vasta yläasteella.

Mutta sitten itse asiaan. Onko suunnitelmat edenneet vai vieläkö mennään ajatusleikin tasolla?

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 14.10.2010, 11:48:27
Eipä se ikä hirveästi välttämättä välity viesteistä. Esimerkiksi Katri kirjoittaa näpsäkkää ja sujuvaa tekstiä vaikka on vasta yläasteella.

Mutta sitten itse asiaan. Onko suunnitelmat edenneet vai vieläkö mennään ajatusleikin tasolla?

Joillain sitä vaan on valmiiksi...
:wink:

Suunnitelmat etenevät aina, välillä vain vähän hitaammin. Nyt on työn alla ensin se että saa paketin ehjänä purettua, on aika kireässä, eikä haluaisi rikkoa optiikkaa purkuvaiheessa. Katsotaan sitten seuraava vaihe kun näkee aihion paremmin.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...