Samsung NX

Aloittaja Meade-mad, 03.03.2009, 15:41:33

« edellinen - seuraava »

Meade-mad

Olisiko tästä suunnan näyttäjäksi?

Koneessa on APS-C kenno. Peilikammio on jätetty turhana pois samaan tapaan kuin Micro 4/3 kameroissa:

http://www.dpreview.com/news/0903/09030201samsungnxsystem.asp#images

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Meade-mad

Tästä järkkäristä on hiukan juttua suomalaisillakin sivuilla:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/samsung-nx-yhdistaa-kompakti-ja-jarjestelmakameran-parhaat-puolet

...ja muualla: "The mystery hybrid, however, will get HD video and WIFI connectivity. "
The mystery hybrid, however, will get HD video and WIFI connectivity.

Langaton ratkaisu olisikin aika kiva. Akku koneessa sisällä, full time video takakannessa, rungon paksuus sallii kaikkien nykyisten linssisysteemien kiinnityksen.

Mikähän on Canonin ja Nikonin nokitus? Nykymallit tuntuvat tämän rinnalla auttamatta antiikkiselta.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Uppo

Langattomuus on onnistunut Canon/Nikon kumppaneilla jo jonkin aikaa.

Antiikkia ja antiikkia, moni kuvaa vielä filmilläkin.

Kiva ominaisuus on kyllä tuo rungon paksuus, saa jos jonkinlaista hilpettä kiinni.

Miksi ylipäätänsä pitäisi nokittaa? Video ominaisuus taitaa tulla väkisinkin kaikkiin uusiin malleihin.
Kuvaajasta ne hyvät kuvat yleensä on kiinni, itseään sitä yleensä saa syyttää kun tulee täyttä kuraa kortti täyteen.
Jani Virtanen

Meade-mad

Kuluttajahintaiset C ja N ovat etsimiltään lähes käyttökelvottomia. Sekin surkeus on saatu aikaiseksi massiivisella mekaniikalla. Uusi tekniikka vähentää liikkuvien osien määrää ja parantaa etsimen käytettävyyttä. Tämä on pakko ottaa huomioon noiden C:n ja N:n.

Olisi sääli jos C olisi monopoliasemassa. Kehitys pysähtyisi. Nyt Koreassa Panasonic ja Samsung ovat iskemässä kovaa.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Uppo

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 05.03.2009, 20:01:30
Kuluttajahintaiset C ja N ovat etsimiltään lähes käyttökelvottomia.

Tuo on kyllä #¤%&#! totta.

Kieltämättä uudet tulokkaat varmaan aiheuttavat ainakin jonkilaista vipinää C/N leirin tuotekehittelyssä.
Jani Virtanen

einari

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 05.03.2009, 20:01:30
Kuluttajahintaiset C ja N ovat etsimiltään lähes käyttökelvottomia.

jk

Tarkoitetaanko tässä käyttökelvottomia tähtikuvauksessa vai ylipäätään ?
Itse olen ollut kohtuullisen tyytyväinen 1000D:n etsimeen 'mummokuvauksessa' ja tähtikuvauksessahan sitä ei tarvitse käyttääkään.
Onko sitten tämä EVF, sähköinen etsin, sen parempi ?
Ei ole kokemuksia mutta mitä olen lukenut niin ei ole tähän mennessä saanut kovin mairittelevia arvioita.
___
Tapio

Meade-mad

Lainaus käyttäjältä: einari - 05.03.2009, 20:48:00
Tarkoitetaanko tässä käyttökelvottomia tähtikuvauksessa vai ylipäätään ?
Itse olen ollut kohtuullisen tyytyväinen 1000D:n etsimeen 'mummokuvauksessa' ja tähtikuvauksessahan sitä ei tarvitse käyttääkään.
Onko sitten tämä EVF, sähköinen etsin, sen parempi ?
Ei ole kokemuksia mutta mitä olen lukenut niin ei ole tähän mennessä saanut kovin mairittelevia arvioita.

Esimerkiksi Canon EOS D350 ja M42*1mm objektiivit. Tarkennus on täydellistä arpapeliä. Oli sitten kuvassa vaikka mummo kuutamolla.

Tuosta miten Samsung on onnistunut sähköisessä etsimessä emme ole kukaan vielä lukeneet mitään.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Timpe

Lainaus käyttäjältä: einari - 05.03.2009, 20:48:00
Tarkoitetaanko tässä käyttökelvottomia tähtikuvauksessa vai ylipäätään ?

Käsittääkseni nykyisissä digijärkkäreissä on sellainen puoliläpäisevä peili, joka päästää osan valosta autofokus-pisteille peilin taakse (tjsp.). Tämä himmentää etsinkuvaa verrattuna vanhoihin manuaalitarkennusrunkoihin, joissa etsimeen pääsi täydet 100% objektiivin valosta (miinus jotain hukkaa peilin heijastuskertoimen ja likaisuuden mukaan  :wink:).
- Timo Inkinen

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 05.03.2009, 21:48:18
Esimerkiksi Canon EOS D350 ja M42*1mm objektiivit. Tarkennus on täydellistä arpapeliä. Oli sitten kuvassa vaikka mummo kuutamolla.
Manuaalitarkennus lienee juuri EVF:ien huonoimpia puolia, koska niissä on aina rajallinen resoluutio. Se tietysti miten uusissa malleissa homma on ratkaistu on eri juttu. Zoomauksen avulla tarkennusta pystyy tietysti helpottamaan, mutta poikkeaako se sitten nykyisistä LiveView ratkaisuista - mene ja tiedä.

Minunkin mielestä 1000D:n etsin on mummokuvauksessa ihan käyttökelpoinen. Joka kerta olen osunut sillä kohteeseen ja kennolle on tarttunut omasta mielestäni aivan riittävän paljon haluttua vastaava kuva. Tavallisessa räpsimisessä tuskin tulee käytettyä manuaalilinssejä tai muutenkaan etsimen kautta tarkentamista. Autofokus hoitaa sen puolen. Jos taas mennään hifimmälle tasolle - kuluttajakamera ei taida muutenkaan olla oikea vaihtoehto.

Mutta mielenkiintoisiahan nämä uudet kamerat ovat. Olisi kiinnostavaa nähdä minkälainen tämä Samsungin etsin käytännössä on. Canonin S1:ssä taisi olla sähköinen etsin, mikä oli ainakin minun mielestäni ihan kamala. Siitä on tietty jo aika paljon aikaa ja tekniikkakin on kehittynyt.
Vesku
www.vkastronomy.com