Vartijoiden kanssa havaitsemassa

Aloittaja jperala, 21.06.2008, 09:57:50

« edellinen - seuraava »

jperala

Päätin sitten käyttää putkea pe iltana/yönä kun oli hieman rakoa pilvissä, jos jotain sattuisi näkymään. Putki nokkakärryyn ja jalusta käteen. Hiippailin talon läheisyydessä olevalle pikku kalliolle ja virittelin putken pystyyn, hetken päästä huomaan että minua lähestyy pari haalaripukuista herraa, osoittautuivat paikallisen sairaalan vartijoiksi.. olivat saaneet puhelun että joku vetelee kaasupulloa asuinalueella  ;D no vaarallinen kaasupullo muuttui siinä sitten harmittomaksi kaukoputkeksi ja turvallisuusalan edustajat lähtivät jatkamaan työtehtäviään.

Laitanko nokkakärryyn kyltin vai mikä ratkaisuksi että seuraavalla kerralla ole poliisi/karhuryhmä kimpussa  ;) :D
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Timo Kuhmonen

Ajoittain olen C8:a jalustoineen raahannut läheiselle kalliolle. Vielä ei ole tullut virkavallan edustajia juttusille. Saa nähdä miten jatkossa käy... Yleensä pyrin menemään tarpeeksi etäälle kerrostalosta ettei synny käsitystä salakatselusta tms. vastavaavasta.

jperala

Kävi kyllä mielessä että maalaisi kylkeen esim. ABB tai vastaavaa  ;D
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Iiro Sairanen

Kerran tuli poliisin edustajat valonheittimineen katsomaan mitä tähtäilimme kohti taivasta. Muutama ärräpäätaisi siinä lipsahtaa virkavallan edustajalle, kun lampulla osoitti suoraan päin näköä.
Iiro Sairanen
--> http://deepsky.arkku.net <--

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: jperala - 21.06.2008, 15:39:40
Kävi kyllä mielessä että maalaisi kylkeen esim. ABB tai vastaavaa  ;D

Tai koristele putki arabian-kielisellä tekstillä (sopiva kirjasin löytynee Wordista) ja seuraavalle havaintokeikalle huivi päähän... Tulee sopivasti vauhtia ja vipinää asuinkortteliisi... ;D
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Meade-mad

20cm linssiputki ja pari moottoripyörää teki muinoin vaikutuksen Järvenpäässä. Lähtivät liikkeelle koko laitosen voimin luotiliiveineen päivineen... Taisipa olla paikalla hieman järeämpää kuljetuskalustoakin. Operaation  purku kesti pelkästään puolisen tuntia. Tästä oli juttu T&A:ssa.

Silloin Kaizulla oli rotta-Honda ja minulla yksimukinen custom Suzuki. Putkelle ei ollut vielä jalustaa. Kokeilimme putkea prätkän satulan päältä tukea ottaen. Kohteena oli lähitien katulamput ja muut matalalla olevat kohteet.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Horus

Tämä tapaus on legenda jota kertoilen tunnelman keventämiseksi monille jotka ottavat tähtiharrasuksen liian vakavasti.   ;)
Härkämäen observatorio - Tähtitiedettä Itä-Suomessa
Mars MetNet Mission - Kohti Marsia!
Avaruusinsinööri-blogi - Avaruustekniikkaa ja -tutkimusta

Harri Haukka

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 21.06.2008, 22:49:04
20cm linssiputki ja pari moottoripyörää teki muinoin vaikutuksen Järvenpäässä. Lähtivät liikkeelle koko laitosen voimin luotiliiveineen päivineen... Taisipa olla paikalla hieman järeämpää kuljetuskalustoakin. Operaation  purku kesti pelkästään puolisen tuntia. Tästä oli juttu T&A:ssa.

Kiinnostava olisi lukea, missä numerossa juttu oli...?

Pekka Moisio

Poliisit tuli taskulamppuineen häiriköimään viime keväänä mun ja tyttöystävän havainnointisessiota, pyysin liittymään seuraamme, mutta ei kelvannut. Lähtivät pois jotenkin v***uuntuneina.

J-M

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 21.06.2008, 13:58:28
Yleensä pyrin menemään tarpeeksi etäälle kerrostalosta ettei synny käsitystä salakatselusta tms. vastavaavasta.

Öinen havaitsijahan on tavallisen ihmisen kannalta täysin mahdoton ohittaa. Minulle kävi kerran niin, että olin havaitsemassa ihan vaan kävelytien toisella puolella. Eräs lähinaapuruston rouva tuli iltakävelyltä ja oli menossa kotiin - tottakai jäi jutulle ja tulihan se sieltä: "Miten hyvin tolla oikeen näkee?"

Minä osoitin heidän taloaan ja totesin että "No kyllä tollasesta puurakenteisesta seinästä vielä ihan kohtuullisesti näkee läpi." Rouva poistui paikalta melko hätääntyneen näköisenä. Olisin antanut aika paljon, jos olisin ollut kärpäsenä katossa, kun rouva selitti miehelleen tapahtunutta...
Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

msalmi

Toivottavasti saavat sinut kiinni. Laservalo on _oikeasti_ vaarallista ja uskomatonta varomattomuutta tuollainen pelleily. Ei paljon auta selitellä jos joltain sivulliselta lähtee näkö tuon seurauksena. Nyt järki käteen ennenkuin jotain tapahtuu.

Timo Kantola

Lainaus käyttäjältä: TMKK - 27.08.2008, 22:29:50
Oon ollut varmaan normaalia varovaisempi juuri näissä asioissa, toisinkuin yleensä mun ikäiset..   :-\

Saanko udella minkä ikäinen olet?
Timo Kantola

Contrast-Booster

Olet aika pitkä 15 vuotiaaksi.. Kommentoisit tuonne toiseen keskusteluun olevasi 190cm pitkä. Pitääkö paikkaansa??
7x50 kiikarit
Skywatcher Skyliner 200/1200
Canon Powershot A70