Muut havaintolaitteet > Jalustat ja seurantalaitteet

Eqmod

(1/12) > >>

Veijo T:
Päivitin Eq6Pro jalustan kapulaan firmwaren 3.20 > 3.23, joka sallii käytää Eqmod ojelmaa Ascom rajapinnan kautta suoraan. kun kapulasta valitsee pc direct moodin. Nyt myös Phd guiding ohjelma toimii Ascom pulseguide asetuksilla, ja vain yksi rj45 ethernet kaapeli riitää, jota kautta menee jalustalle goto, seuranta ja guiding ohjaukset.

Eqmodissa on track rate ryhmässä painike solar moon ja sideral nopeuksille, siinä ryhmässä on myös custom painike jolla ilmeisesti saa hienosäätää seuranta nopeutta, muitta minulla tuon custom painikkeen painaminen aiheuttaa "run time errorin" ja ohjelma kaatuu mistähän tuo mahtais johtua, onko ollu muilla jotka tätä ohjelmaa kaytää samaa ?

Muuten kaikki näytää toimivan mainiosti, uusimmat ohjelma versiot on ladattu elokuussa 2008, ja ne asentui ongelmitta. Ainakin Cartes du ciel, Stellarium ja Hnsky karttaohjelmat toimii Eqmodin kautta jalustan ohjaukseen. myös Usb / Rs232 muunin toimii, sekä Phd.

Tuon näköinen ohjauspaneeli on kyseessä
http://kotiweb.kotiportti.fi/veijo.t/Kuvausvalineet/Eq6Pro/index.html

Veijo T

einari:
Itse olen kanssa viime päivinä askarrellut Eqmodin kanssa.
Lähinnä olen taistellut PEC-korjauksen, tai kuten eqmod-maailmassa niin sanotaan V(ariable) S(peed) PECin kanssa joka periaatteessa tuntuu hyvältä keksinnöltä.
Ongelmaksi on jäänyt että nyt softat kuvittelee että mulla on EQ6 Pro-jalusta (vaikka todellisuudessa on HEQ5 Pro) eli worm period-arvot menee tämän johdosta pyllylleen.

En ole saanut päivitettyä Eqmodia uudempaan versioon. Nyt on 1.13n joka ehkä voi olla syyllinen että 'matojaksot' on väärin.
1.14g setup ei toimi.
Laitoitko suoraan tuon 1.14g-version ?

Itse en nykyään käytä kapulaa ollenkaan. Eipä sitä välttämättä tarvi varsinkin kun voi käyttää langatonta peliohjainta.
Custom ratea en ole kokeillut kun ei ole ollut tarvetta.

Veijo T:
Joo tuolla säätyvä PEC korjaus on ihan hyvä, voi olla että kohta ei autoguideria tarvikkaan :)

Tuon eqmodin asennus rutiini on nyt tullut helpommaksi, kannattaa ladata uusin ASCOMPlatform5a paketti ensin, sitten EQASCOM_V114g,
http://www.welshdragoncomputing.ca/eqmod/doku.php?id=installing_the_driver

Niin tuo custom nopeuden säätö nappula tulee vasta tuossa 114g versiossa. ilmeiseti siihen voi säätää esim. satelliittia varten oman nopeuden ym.
minä tarvitsen sitä pitkällä polttovälillä, mikäli seuranta nopeus ei ihan täsmää, ja kun on kiinteä asennus. mutta autocuiderhan tuon korvaa.

Minulla on joskus tarvetta vierailla jalustan vierellä :), vaikka sisältä sitä ohjaiskin, tällöin on hyvä että kapulan ohjaus säilyy myös ulkona jalustan vieressä, pakkasella tarvii varmaan laitaa kapula lämpöpussiin.

Veijo T

einari:
Kylläpä tuo seurantanopeus on tähän mennessä täsmännyt ihan riittävällä tarkkuudella.
Satelliitteja jos haluaa seurailla niin siihen tarkoitukseen kannattaa kokeilla Satellite Tracker-nimistä softaa.
Olen kokeillut sitä Meaden kanssa ja hyvin toimii. Käsittääkseni sen saa toimimaan ascomin kanssakin.

Mika Luostarinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Veijo T - 06-08-2008, 15:47:15 ---
Eqmodissa on track rate ryhmässä painike solar moon ja sideral nopeuksille, siinä ryhmässä on myös custom painike jolla ilmeisesti saa hienosäätää seuranta nopeutta, muitta minulla tuon custom painikkeen painaminen aiheuttaa "run time errorin" ja ohjelma kaatuu mistähän tuo mahtais johtua, onko ollu muilla jotka tätä ohjelmaa kaytää samaa ?

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on softabugi. Raportoi tuo tekijälle niin varmaan korjaavat ohjelmansa seuraavaan versioon.

-ML

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta