Huhtikuu 2008

Aloittaja Kolkkisti, 15.04.2008, 00:23:17

« edellinen - seuraava »

Mare Nectaris

Upeesti piirtyy reuna-alue avaruutta kohti!!

Ohessa Virtual Moon Atlaksen karttakuvaa ao. seudulta...
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Lauri Kangas

Eikös nuo kartat saisi kukin itse katsottua VMA:sta tarvittaessa?

Mare Nectaris

... joo, ajattelin vaan että voi olla niitä joilla ei ole VMAta... ja mun mielestä noi karttakuvat mukavasti infoaa mitä kuvassa näkyy niille joille Kuun kraatterit ei ole ihan tuttuja -  ja ehkä meille vähän kokeneemmillekin kartat omalla tavallaan dokumentoi havaintoa...
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Kaizu

VMA on freeware ohjelma ja sen saamiselle on samat edellytykset kuin tälle foorumille osallistumiselle eli nettiyhteys. Heti kun tarvitsen VMA:ta, imuroin sen netistä.
Kuukuva on hyvä eikä sitä minulle tarvitse muiden selostaa. Koen tällaisen toisen töiden selostamisen vähämerkityksisenä, jopa hivenen häiritsevänä. Se on sitten eri asia jos on kuvasta jotakin sanottavaa.

Kaizu
Kai Forssen

Mare Nectaris

... voitteko mulle vielä vääntää rautalangasta, mitä tein mielestänne tässä tilanteessa väärin?

Rikoinko jotakin foorumin sääntöä tai jotakin yleistä tapaa, mikä täällä on omaksuttu? Olen ollut vasta niin vähän aikaa mukana täällä, että en oikein tiedä mikä täällä on soveliasta ja mikä ei...  tuntuu suorastaan että olisitte oikeasti pahastuneet tästä kartan liittämisestä mukaan viestiin?
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Lauri Kangas

Tuollaisen kartan tyrkyttäminen jokaisen kuukuvan perään tekee tosiaan viesteistä kuten Kaizukin sanoi, vähämerkityksisiä. Ei noissa kuitenkaan mitään pahastumisen aihetta ole, onpahan vain vähän erikoista.
Foorumin säännöistä en osaa sanoa mitään ja tuo ohjelmakin on julkaistu GNU GPL -lisenssillä, mutta tuollaisen rivin bongasin ohjelman etusivulta: "Database information and picture are copyrighted and cannot be used outside of the software without the author's permission."

Itse en kyllä oikeastaan edes pidä noista VMA:n kuukartoista. Katselen mieluiten Rüklin kuukarttoja. Nekin olisi tietysti mukavaa saada elektronisessa muodossa paperisen sijaan.

Mare Nectaris

... toi oli hyvä  :D

Lakikirjalla päähän, jos se vielä liikkuu  8)
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: Mare Nectaris - 21.04.2008, 16:48:29
... voitteko mulle vielä vääntää rautalangasta, mitä tein mielestänne tässä tilanteessa väärin?

Rikoinko jotakin foorumin sääntöä tai jotakin yleistä tapaa, mikä täällä on omaksuttu? Olen ollut vasta niin vähän aikaa mukana täällä, että en oikein tiedä mikä täällä on soveliasta ja mikä ei...  tuntuu suorastaan että olisitte oikeasti pahastuneet tästä kartan liittämisestä mukaan viestiin?

Foorumin sääntöjen 3.2 kohdassa kehotetaan jättämään lähettämättä sellainen viesti jossa ei ole sanomaa. Esimerkkinä mainitaan "Moi" ja "Juu" viestit. Ei tämä nyt ihan sellainenkaan ole mutta en minä tästä mitään sanomaakaan löytänyt.
En ole pahastunut, eikä kartta ole se kynnyskysymys vaan viestin vähämerkityksellisyys.

Kaizu  
Kai Forssen

Mare Nectaris

Millä perusteella sä Kaizu voit tulla mulle pokkana sanomaan, että mun lähettämä viesti on sen vähämerkityksisempi kuin sinun? Eikö tämä olekaan tasa-arvoinen foorumi, vai oletko tasa-arvoisempi kuin minä  :D
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Kaizu

Siteeraten vieläkin taustalla vaikuttavaa keskustapoliitikkoa: "enhän minä niin ole sanonut".

Kaizu
Kai Forssen

Joke

16.4. Kuu Kaustisella kuvattuna. Kuvauskalusto: LXD75, SW 80ED (ensivalo), Nikon D50 polttotasolla, ISO200, 1/20s.



Täysversio: http://koti.mbnet.fi/jomaso/Galleriat/Kuu_16042008/photos/Img0456.html
Jouko S.

Meade 6" N-6EC
LXD75

http://koti.mbnet.fi/jomaso