Postin käsittelystä ei selviä

Aloittaja jperala, 09.09.2022, 18:40:36

« edellinen - seuraava »

jperala

Olihan rapsakassa kunnossa lehti, laitettu jo toimistolle viestä jos saisi ehjän. Kuvan vauriot oli ne pahimmat, pientä repeämää myös selkä puolella.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

GaryP

Kappas vaan! Minuakin kiukutti kuin pientä oravaa kun sain postin pahoittelupussissa repeytyneen lehden tänään.

Ei kai postilla ole mitään velvollisuutta korvata vaikka heidän automatiikkansa pistää kirjeet
ja paketit puristimen kautta?

Viime viikolla hain pakettini noutokoneesta ja sen tilavuus oli arviolta puolet siitä mitä lähetettäessä.
Onneksi tavarat olivat pieniä ja mahtuivat jäljelle jääneeseen pakettiin.

Mä olen kerännyt näitäkin lehtiä kansioihin jo...todella kauan oman mittapuuni mukaan, ja ehjä lehti olisi kiva tallettaa.
Toki tähän liittyy nyt dementikolle uusi muistikuva tästä keskustelusta.
:grin:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Harri Räisänen

Sama täällä, mutta paljon pienempi vaurio.

Jorma Koski

Mullakin useita sivuja revitty ja yhtä yritetty korjata teipillä.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

GaryP

Tämähän on siis kunnolla munattu juttu. Kyllä postilla pitäisi olla joku vastuu.
Valitetaanko yhdessä, mun mielestä alkaa olemaan liikaa välinpitämättömiä
tapahtumia.

Kari


Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

jperala

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 10.09.2022, 15:13:12
Tämähän on siis kunnolla munattu juttu. Kyllä postilla pitäisi olla joku vastuu.
Valitetaanko yhdessä, mun mielestä alkaa olemaan liikaa välinpitämättömiä
tapahtumia.

Kari

Jos siitä jotain hyötyä on niin mikä ettei.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tertsunen

Oma lehti oli onneksi ehjänä laatikossa.

Itse ainakin sain pari vuotta sitten postilta korvauksia rikotusta postilaatikon kannesta.
Annoin 3 vaihtoehtoa korjata tilanne.
Valinta osui rahalliseen korvaukseen ja pyytämäni summa tuli mukisematta tilille.

Jorma Koski

Sain päätoimittajalta neuvon että postaa selitys ja nimi ja osoite Ursaan, niin uusi lehti tulee.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

jperala

Tuli jo uusi tilalle, paketissa :)
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

iosainio

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 10.09.2022, 15:13:12
Tämähän on siis kunnolla munattu juttu. Kyllä postilla pitäisi olla joku vastuu.
Valitetaanko yhdessä, mun mielestä alkaa olemaan liikaa välinpitämättömiä
tapahtumia.

Kari
Johtuneeko jakelualueesta. Mulla on aina tullut ehjää ja siistiä.

avanti

Lainaus käyttäjältä: iosainio - 14.09.2022, 22:08:01
Johtuneeko jakelualueesta. Mulla on aina tullut ehjää ja siistiä.
Samoin minulle. Kylläkin muutaman päivän myöhemmin, kuin mistä on kirjoitettu valistusta.
ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

ispa

Minulle tuli uusin Tähdet ja avaruus 6/2022 -lehti kovassa pahvikuoressa. Liityin Ursaan 10.9.2022. Onko tämä kertaluonteinen näin hyvin pakattu lehtilähetys? Se sulkijamekanismin liimakin oli tavallista kovempaa laatua. Kiinni pysyy varmasti, kunnes sen aukaisee.

Yksi vahinkoja vähentävä on myös muovikelmussa postittaminen.

Tietysti Postilla on vastuu lehtien toimittamisista ehjinä perille.
Ilpo Kantonen

T. Öhman

Lainaus käyttäjältä: ispa - 15.09.2022, 22:59:25
Minulle tuli uusin Tähdet ja avaruus 6/2022 -lehti kovassa pahvikuoressa. Liityin Ursaan 10.9.2022. Onko tämä kertaluonteinen näin hyvin pakattu lehtilähetys? Se sulkijamekanismin liimakin oli tavallista kovempaa laatua. Kiinni pysyy varmasti, kunnes sen aukaisee.

Yksi vahinkoja vähentävä on myös muovikelmussa postittaminen.

Eppäilemättä kertaluonteinen tapaus tuo pahvikuori. Mulla on tässä yli 30:n jäsenyysvuoden aikana käynyt tuuri, kun ei ole yksikään lehti ollut aivan täysin silppuna. Täytyy koputtaa puupäätä.

Mutta toi muovikelmu. Amerikan lehtitilaukset tulee aina muovikelmussa ja joo, toki ne lehdet sitten on siistejä. Ja varmaankin on niin, että kirjekuori olisi moninkertaisesti kalliimpi ja nopeuttaisi lajikatoa ja ilmastonmuutosta vieläkin enemmän. Vaan silti, onhan se muovikelmu ihan hirveä. No, vähän menee jo aiheen vierestä.

Teemu

PCW

Lainaus käyttäjältä: T. Öhman - 16.09.2022, 01:04:28
Eppäilemättä kertaluonteinen tapaus tuo pahvikuori. Mulla on tässä yli 30:n jäsenyysvuoden aikana käynyt tuuri, kun ei ole yksikään lehti ollut aivan täysin silppuna. Täytyy koputtaa puupäätä.

Mutta toi muovikelmu. Amerikan lehtitilaukset tulee aina muovikelmussa ja joo, toki ne lehdet sitten on siistejä. Ja varmaankin on niin, että kirjekuori olisi moninkertaisesti kalliimpi ja nopeuttaisi lajikatoa ja ilmastonmuutosta vieläkin enemmän. Vaan silti, onhan se muovikelmu ihan hirveä. No, vähän menee jo aiheen vierestä.

Teemu
Muovikalvojen asemesta käytetään myös auringonkukka- ja ohdakeöljystä puristettua kalvoa. Tämä hävitetään biojätteessä. Toistaiseksi ainoa julkaisu jossa tämä on tullut vastaan on Skrolli.

Mutta tässä lienee hyvä vaihtoehto muoville + tietenkin lehti tulee varmasti siistinä. Kustannuspuolesta en sitten osaa sanoa mitään.
Paula Wirtanen
Kuu ja planeetat sekä Asteroidit ja komeetat -harrastusryhmä. Virallinen kuuhullu.

Kuuhavaintoni Taivaanvahdissa
https://www.taivaanvahti.fi/observations/browse/pics/5076336/observation_id/desc/0/20

Riqis

Hei,

Luin tämän viestiketjun ensimmäisen kerran tänään. Foorumille kirjoittamisesta ei ole yleensä apua asiakaspalvelutilanteissa. Tämä ei ole siihen mielekäs alusta (sama toimintatapa on mm. Astrobinissäkin), ja esim. allekirjoittanut käy täällä harvoin. 

Jos lehti tulee rikkinäisenä postiluukkuun, Ursa on aina lähettänyt uuden postitse. Pelkkä ilmoitus (ursa (at]ursa.fi postissa kärsineestä lehdestä riittää. Tuolta ylävalikon kautta löytyy ihan oma lomakekin tälle asialle (toisessa valintaruksissa lukee: "tai haluat ilmoittaa, että jokin lehden numero ei ole tullut perille tai on rikkoontunut postin käsittelyssä.")

https://www.avaruus.fi/tahdetjaavaruuslehti/palaute/yleinen-palaute.html

Tähdet ja avaruudella oli tavallista enemmän rikkoutuneita lehtiä vuonna 2022. Pahoittelen tätä. Tähän johtanut syy on paikallistettu ja ko. nimenomainen ongelma on ratkaistu. Nyt vuoden 2023 aikana ilmoituksia postissa kärsineistä lehdistä on tullut selvästi vähemmän.

On kuitenkin normaalia kaikilla aikakauslehdillä, että tietty pieni määrä lehdistä rikkoutuu jakelun aikana.

Jos joku saa toistuvasti rikkoutuneen lehden, syy voi olla ihan yksittäisessä kovakouraisemmassa postinjakelijassa. Tällaisissa tapauksissa valitus postille ja tarvittaessa valituksen toistaminen auttaa.

Ystävällisesti,
Marko
Marko Pekkola / www.avaruus.fi