Vixen Porta II hienosäätönupit?

Aloittaja MaZa, 26.07.2022, 21:19:48

« edellinen - seuraava »

MaZa

Olen siis onnistunut hukkaamaan Porta II-jalustan hienosäätönupit. Saako niitä tai yhteensopivia kiinaviritelmiä jostain varaosina?


jperala

Eikös noissa ole ihan standard kiinnitys noilla vipstaakeilla vai onko akseli eri paksuinen kuin esim. sw tai bresser
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

MaZa

Lainaus käyttäjältä: jperala - 26.07.2022, 21:37:59
Eikös noissa ole ihan standard kiinnitys noilla vipstaakeilla vai onko akseli eri paksuinen kuin esim. sw tai bresser

Näemmä GP-E jalustan nupit menee myös tuohon, vaikkakin se on myös Vixenin tuotantoa. En siis osaa sanoa Sky-Watcherista tai Bresseristä.

jperala

Nämä samat oli bresserissä joten on ihan universaali akselin paksuus.

SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

MaZa


jperala

Lainaus käyttäjältä: MaZa - 27.07.2022, 22:29:33
Kaipa sitä sitten pitää tilata noi Teleskop-expressistä, vai tuleeko mieleen paikkaa josta olisi halvemmat postit?

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p5122_TS-Optics-two-flexible-shafts-for-telescope-mounts-9-inch-and-4-5-inch.html

Noissa nuo kiinnitysruuvit aika korkeat, pitää olla matalat niin kuin kuvassa, muuten ei mahdu pyörimään.
Itse tilasin Astro artilta.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

MaZa

Lainaus käyttäjältä: jperala - 27.07.2022, 22:40:54
Noissa nuo kiinnitysruuvit aika korkeat, pitää olla matalat niin kuin kuvassa, muuten ei mahdu pyörimään.
Itse tilasin Astro artilta.

Noh, tilasin kanssa sieltä. En tiennytkään että Suomessa on joku kaukoputkitavaraa myyvä liike Ursan lisäksi, kun Villen Kelloa ei vissiin enää ole.

jperala

Lainaus käyttäjältä: MaZa - 03.08.2022, 11:09:06
Noh, tilasin kanssa sieltä. En tiennytkään että Suomessa on joku kaukoputkitavaraa myyvä liike Ursan lisäksi, kun Villen Kelloa ei vissiin enää ole.

Olen tilannut sieltä jalustaa, putkea ja pikkutavaraa. Suosittelen lämpimästi.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson