Synscan V3 kapulan FW päivitys

Aloittaja Eager, 07.04.2022, 21:49:01

« edellinen - seuraava »

Disco Volante

LainaaMielestäni tämän viestiketjun otsikossa on mainittu "Synscan V3" 
Kyllä olen sen huomannut. Se ei kuitenkaan välttämättä ole oikein. Se on mahdotonta päivittää V3 pelkällä datakaapelilla. Jos ei sillä ole ulkoinen virtalähde niin näyttö ei syty niin että saa homman viety läpi. Se ei voi olla mikään Synscan jos kapula syttyy pelkällä datakaapelilla. Uskon kuitenkin että arvausleikki tarkoittaa V3 mihin ei suostutaan laittamaan virtaa. Silloin päivitys jää tekemättä.

Tivasin jalustan tietoja koska pelkällä kapulan tiedoilla et saa jalustan ohjausyksikköä päivitetty. Se menee myös kapulan kautta joten kapula täytyy olla viimeistään silloin liitettynä jalustaan. Turvallisin tapa päivittää firmware on antaa jalustan antaa virtaa koska se on siinä valmiina ja oikea virta. Joku epämääräinen muuntaja saatta korottaa volttimäärää luvatusta koska tarvittava 100 mAh ei ole juuri mitään. Voltit ja ampeerit ovat aina kuin kiikkulaudalla.
Bresser Messier AR-152L & AR-102S, Skywatcher AZ-EQ6 Pro, Bresser EXOS-2 Synscan EQ-5 Pro
RTL-SDR/VSRT, HOC 76.2 x 1250
ZWO ASI294MC Pro & ASI224MC, 2 x T7 (W2568A), EOS 600D

Disco Volante

Lyhyesti:
-Kapula kiinni jalustaan
-Datakaapeli kiinni kapulaan
-Pidä näppäimet painettuna
-käynnistä jalusta
-Kapulan näyttö sanoo että se odottaa firmwarea.
-Tietokoneen com-portti 1-4, oletusasetukset, FiFo pois.
-Päivitä.
-Ohjelma ja kapula sanoo että on valmis.

Sama pätee moottoreiden ohjauksessa. Moottoreilla on oma päivitysohjelma. Etsi oikea päivitys ja asenna. Homma on selvä.
Bresser Messier AR-152L & AR-102S, Skywatcher AZ-EQ6 Pro, Bresser EXOS-2 Synscan EQ-5 Pro
RTL-SDR/VSRT, HOC 76.2 x 1250
ZWO ASI294MC Pro & ASI224MC, 2 x T7 (W2568A), EOS 600D

Eager

Kirjoitin 7.11 kuinka olen päivityksen yrittänyt tehdä. Ja se on yhtenevä tämän kanssa https://youtu.be/H7uGX7wpHqY

Jalustaa en ole missään vaiheessa halunnutkaan tai yrittänyt päivittää.

Virtalähde on sama, jota käytän muutenkin jalustan virran syöttöön

Case on minun osalta ratkaistu sillä, että käytän kapulan sijaan kännykkää.
SkyWatcher 10" NEQ6 Canon 1000D

Octopus

Aika harmi, että aloittajalla nousi tie pystyyn...

Kapulassa on myös paristo, niin siitäkin voi olla virta vähissä.

Tane

Lainaus käyttäjältä: Octopus - 13.11.2022, 14:45:16
Aika harmi, että aloittajalla nousi tie pystyyn...

Kapulassa on myös paristo, niin siitäkin voi olla virta vähissä.
Oli noita Synscan V3 kapuloita yli kymmenen vuotta sitten kun omistin sen ajan EQ-6 jalustoja. Mutta aina oppii uutta... en tiennytkään että niissä oli paristo kun en purkanut kapulaa osiin. Itse käytin jalustaa verkkovirtamuuntajalla ja käsikapula sai silloisen käsitykseni mukaan virtaa samalla kun jalustan virrat oli päällä.
Celestron C14,

Eager

Jotta kukaan ei "opi" väärää tietoa, niin ei ole patteria V3:ssa
SkyWatcher 10" NEQ6 Canon 1000D

Octopus

En tiedä mitä mallia mun kapula on, mutta siinä on kyllä nappiparisto. Ruuvit pitää avata, että saa kapulan auki.

Muistaakseni mun kapulan paristo on cr2032. Manuaalissa muistaakseni puhuttiin, että kapulaan on vaihdettu ko. paristo kun se on yleinen. Aiempi paristomalli ei kai ole sitten ollut kovinkaan yleinen. Paristo vastannee pöytätietokoneiden emolevyn paristoa käyttötarkoitukseltaan.