Celestron Nexstar 130slt aurinkosuodin

Aloittaja Teijo81, 01.12.2021, 22:14:50

« edellinen - seuraava »

Teijo81

Hei!

Hankin kesällä meidän innokkaalle 12v vesselille kyseisen putken ja nyt on toiveena pukin konttiin aurinkosuodatin. Oon koittanut metsästää sopivaa mutta en näistä kauheasti tiedä joten apuja kaivataan  :azn: eli mikä ja mistä mikä sopisi kyseiseen putkeen?

Toivelistalla oli myös iso läjä linssejä ja kameramountti ym mutta nämä on jo hoidossa  :laugh:

Kiitokset!

EJP

Lainaus käyttäjältä: Teijo81 - 01.12.2021, 22:14:50
Hei!

Hankin kesällä meidän innokkaalle 12v vesselille kyseisen putken ja nyt on toiveena pukin konttiin aurinkosuodatin. Oon koittanut metsästää sopivaa mutta en näistä kauheasti tiedä joten apuja kaivataan  :azn: eli mikä ja mistä mikä sopisi kyseiseen putkeen?

Toivelistalla oli myös iso läjä linssejä ja kameramountti ym mutta nämä on jo hoidossa  :laugh:

Kiitokset!
Onko todella pakko ruveta katselemaan Aurikoa harrastelun tuossa vaiheessa. Auringon katseluun sopivien suodattimien kanssa tulee olla todella varovainen. Itse en katso Aurinkoon koskaan millään optisella laitteella.

Harmaa Vaeltaja

Lainaus käyttäjältä: EJP - 01.12.2021, 23:08:19
Onko todella pakko ruveta katselemaan Aurikoa harrastelun tuossa vaiheessa. Auringon katseluun sopivien suodattimien kanssa tulee olla todella varovainen. Itse en katso Aurinkoon koskaan millään optisella laitteella.

Mikäs siinä nyt on sen ongelmallisempaa tuossa kuin missään muussakaan vaiheessa? Varovainen pitää olla, ja osata säilyttää se suodin ettei mene rikki ja noudattaa muitakin varo-ohjeita. Tosin olen minäkin sitä mieltä ettei lapsia saa päästä keskenään näihin auringon katselu juttuihin, mutta se onkin yksi niistä ohjeista joita tulee noudattaa.