Asiair Plus

Aloittaja Viive, 31.10.2021, 22:41:35

« edellinen - seuraava »

Viive

Sain tossa testata tätä Asiair Plussaa muutaman viikon ja rakentelin jonkinmoisen videon (eka video koskaan nettiin), joten hieman kärsivällisyyttä vaatii katsojalta :).
Lähinnä jos tuosta jollekkin olis apua jossakin muodossa kun hieman näkee sen käyttöliittymää ja toimintoja niin ajattelin että vois tännekkin postata.

Kivan oloinen pieni laite vaihtoehtona kannettavalle tietokoneelle.

https://youtu.be/eSba16SNleg

Voin koittaa vastailla myös jos tulee jotain kysyttävää tuosta laitteesta.

Harmaa Vaeltaja

Kiitos videosta. odottelen omaani + focuseria, eli tilattu on, toimitus lienee luokkaa joskus. ZWO:n kamera etsinnässä, 120:nen seurantaan on jo.

Viive

Joo mulla 294mc-pro ja haaveissa joskus saada 2600mm tai mc malli tilalle.

Harmaa Vaeltaja

ASIAIR Plus on ollut nyt käytössä jonkin aikaa, iltoja on vain kertynyt tämän tymän takia liian vähän. Hieno ja hyvä laite, oikein tyytyväinen siihen. Hieman olen sitä jo ehtinyt modaillakin, eli ostin siihen ympärisäteilevän wifi-antennin tilalle 6 dB vahvistuksella olevan suuntaavan antennin. Pysyy paremmin yhteys laitteiden ja sohvan välillä päällä. Kyllä se toimi, mutta sen verran heikko tuo laitteen lähetin on että vajaan kymmenen metrin päässä oleva antenni kadotti signaalin jos pädin laittoi pöydälle. Se meni liian monen esineen katveeseen silloin. Ostin TP-Linkin TL-Ant2406A nimisen johdon päässä olevan laitteen ja koiras-koiras sovittimen.

Pappis

Saako tuon ulkoiseen wifiin kiinni, vai onko laitteen oma wifi ainoa vaihtoehto?

Harmaa Vaeltaja

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 21.12.2021, 07:43:44
Saako tuon ulkoiseen wifiin kiinni, vai onko laitteen oma wifi ainoa vaihtoehto?

En ole ihan varma mitä tarkoitat ulkoiseen wifiin kiinni saamisella. Siinä on ulkoinen wifi-antenniliitäntä, joten voi käyttää mukana tulevaa antennia, tai kuten minä, suuntaavaa antennia. Wifillä sen saa yhteyteen sekä paikallismoodissa että ihan normaalisti esim. kodin verkkoon, jolloin padissä oleva ohjelma löytää sen kunhan padi on kiinni samassa kodin verkossa. Yleisemmin ja oletusasetuksena se on paikallismoodissa eli padin wifi löytää sen omana laitteenaan johon liitytään 1 vs 1 yhteytenä. Silloin padilta putoaa pois kodin verkko. Tämä on tarkoitettu siihen että laitteeet voi siirtää muiden verkkojen saavuttamattomiin pimeälle paikalle ja ne keskustelevat silti keskenään. On ihan omasta toimintamallista kiinni kumpaa käyttää. Itse olen tuossa 1 vs 1 moodissa koska silloin tällöin olen näiden laitteiden kanssa muuallakin kuin takapihalla, ei tarvitse ihmetellä yhteyksiä. Mitään erityistä hyötyä ei siitä ole että padi olisi kuvaamisen aikana yhteydessä kodin verkon kautta nettiin ei tälle hommalle ole. Ellei sitten itse halua samaan aikaan selailla nettiä. Tosin valmistaja suosittaa ettei sovellusta jätettäisi pitkäksi aikaa taustalle, padi saattaa laittaa sen lepotilaan ja kuvaaminen keskeytyy siihen.