Onko järkkäreitä mahdollista käyttää esim. varavirtalähteeseen kytkettynä?

Aloittaja L1me-E, 16.09.2021, 02:05:18

« edellinen - seuraava »

L1me-E

Ainakin gopro tukee tätä, joten mietin jos järkkäritkin tukisivat. Toki jo nyt on pari akkua kameraan, mutta jos nyt lähtisi vielä pidemmälle reissulle ja akku loppuisi kesken. Kuinka tehokas varavirtalähde ylipäätään täytyisi olla kameran käyttämiseen?

einari

___
Tapio

Pappis

FotoNordic (entinen DigiTarvike) myy dummy-akkuja useisiin kameramerkkeihin. Sieltä ostin itsellenikin Canon EOS järkkäriin. Ajan sitä dummy-akkua 20000 mAh varavoima-akusta (kapasiteetti n. 10x kameran oman akun kapasiteetti).

L1me-E


Julius


Pappis

Lainaus käyttäjältä: Julius - 16.09.2021, 09:35:02
Fujin X-T2 mallista lähtien USB-lataus käytettävissä.
USB-lataus on eri asia kuin jatkuva käyttö USB-virran kautta. Toteutustavat vaihtelevat sekä merkeittäin että malleittain.

Julius

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 16.09.2021, 13:07:02
USB-lataus on eri asia kuin jatkuva käyttö USB-virran kautta. Toteutustavat vaihtelevat sekä merkeittäin että malleittain.

Voi olla. Joka tapauksessa olen itse käyttänyt X-T3:a sen liki tyhjällä akulla tuntikausia pakkasellakin 5V lisäakun kanssa. Ei ole raja tullut vielä vastaan.

Pappis

Lainaus käyttäjältä: Julius - 16.09.2021, 14:36:02
Voi olla. Joka tapauksessa olen itse käyttänyt X-T3:a sen liki tyhjällä akulla tuntikausia pakkasellakin 5V lisäakun kanssa. Ei ole raja tullut vielä vastaan.
Tämä on tosiaan merkki- ja mallikohtaista. Canonilla vain osa malleista tukee USB-latausta ja niistäkin vain osa käyttöä USB-virralla.