ImPPG, kuvankäsittelyä

Aloittaja cmas, 21.06.2021, 17:51:42

« edellinen - seuraava »

cmas

Hyvää jälkeä kyllä Jukallakin. Et tuota nyt ihan ruosteessa ole  :cheesy:

Itse teen nykyään kaiken Autostakkert3/ImPPG/Photoshop-kolminaisuudella käyttämällä skriptejä ImPPG:ssä ja actioneita Photarissa. Laiskuus on motivoinut minimoimaan työmäärän ja käyttämään samoja softia kuu-kuvauksessa ja auringon kanssa (valkoinen valo & h-alpha) :grin:

wm-x

Kiitos Petrus ja Tommi.

Minulla oli vain IR suodin käytössä, pitänee koittaa noita IR-PASS suodattimia. Mikä kaistaleveys on hyvä? Kokeilin ImPGG kuu kuvaan mutta se terävöitys ei ainakaan oikein lähtenyt toimimaan. Aurinko kuvissa mitä kokeillut niin se on ollut hyvä. Mitä scriptejä käytät ImPGG:ssä? Onko näistä jollain foorumilla jotain infoa?


cmas

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 22.06.2021, 19:55:24
Kiitos Petrus ja Tommi.

Minulla oli vain IR suodin käytössä, pitänee koittaa noita IR-PASS suodattimia. Mikä kaistaleveys on hyvä? Kokeilin ImPGG kuu kuvaan mutta se terävöitys ei ainakaan oikein lähtenyt toimimaan. Aurinko kuvissa mitä kokeillut niin se on ollut hyvä. Mitä scriptejä käytät ImPGG:ssä? Onko näistä jollain foorumilla jotain infoa?

Lähinnä mulla on tehty ImPPG:hen valmiita asetuksia, joita sitten runnon läpi batch-ajona. ImPPG:hen olisi tulossa laajennettu ja paremmin toimiva batch-ajo. Pyysin sitä jonkun aikaa sitten kehittäjältä ja siihen tuli vihreää valoa. Varmaan seuraavassa versiossa on sitten tuo paranneltu toimivuus käytössä. Ei noi minun ImPPG-säädöt mitään salatiedettä ole, voin hyvin jakaa ne. Tosin ne toimii lähinnä vain mun kuvaussetupille, luulisin. Saa kyllä kokeilla ja näkeehän niistä asetuksista ideat. Pistä mailia jos kiinnostaa, niin lähettelen sulle testiin niitä asetus/konffitiedostoja.

Jos sulla on mv-kamera, niin sillä Baaderin 685:lla ei kovin paljon metsään mene. Itselläni oli semmoinen aiemmin ja Arihan tuottaa tuolla suotimella maailmanluokan kuvamateriaalia.

Pappis

ImPPG uusin versio tukee nyt myös RGB-prosessointia.