Teamviewer muuttunut maksulliseksi - vaihtoehtoja?

Aloittaja AaJii, 10.03.2021, 19:14:43

« edellinen - seuraava »

AaJii

Hei,

Aloitin juuri kuvaussession, mutta Teamviewer ilmoitti parin minuutin käytön jälkeen, että minun täytyy ostaa lisenssi. WTF!!! Onko Teamviewer todella muuttunut maksulliseksi? Siltä pahasti näyttää kotisivun mukaan. Mitä muita vaihtoehtoisia ilmaisia ohjelmia on olemassa? En todella maksa halvinta Tv-lisenssiä - 30e/kk!

aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

Timo Kuhmonen

itse siirryin käyttämään Anydeskiä. Aiemmin oli Teamviewer käytössä....

EDIT: aiheesta aiemmin...
https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=17911

Erik Pirtala

Mun tietääkseni Teamviewer ei ole muuttunut kokonaan maksulliseksi. Ainakin itse sitä käytän ilmaiseksi. Mulla ja monilla tähtikuvaajilla tuo on alkanut herjaamaan kaupallista käyttöä, koska tod.näk algoritmi suuttuu isoista datamääristä.

Asian saa ratkaistua ottamalla yhteyttä Teamviewerin tekniseen tukeen ja kertomalla millä asialla käyttää softaa. Niitä siis tosiaan kiinnostaa vain se että sitä ei käytetä missään rahaa tuottavassa tarkoituksessa. Tähtiharrastajien pyynnöt menee hyvällä prosentilla läpi.

AaJii

Hei,
Kiitos teille kummallekin, asia siis selvinnee - laitan Teamviewerille viestiä.
terv,
aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

PetriKe

Minulla ei tuo viesti auttanut. Vastasivat, että "joo, jatka vaan ilmaiseksi", mutta ohjelma jatkoi herjaamista lisenssin hankkimiseksi.

Vaihdoin AnyDeskiin ja on toiminut hyvin.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Disco Volante

Jos on Windows molemmissa päissä, niin niiden oma etäyhteys toimii hyvin ja on helppo parittaa. En ole nähnyt mitään syytä vaihtaa mihinkään maksulliseen ja erilliseen ohjelmaan.
Bresser Messier AR-152L & AR-102S, Skywatcher AZ-EQ6 Pro, Bresser EXOS-2 Synscan EQ-5 Pro
RTL-SDR/VSRT, HOC 76.2 x 1250
ZWO ASI294MC Pro & ASI224MC, 2 x T7 (W2568A), EOS 600D

malx

Minulla on ollut 10 vuotta Windowsin Remote Desktop käytössä.
Toimii hyvin ja viiveettä.
Vaati kyllä etäohjattavaan koneeseen Windowsin  Professional version.

Jommeli

#7
Mulla käytössä NoMachine www.nomachine.com.
VPN:llä toimii kätevästi vaikka koneet olisivat eri verkoissa. Windowsin remote desktopissa en saanut Stellariumia toimimaan ongelmitta vaikka kokeilin eri vaihtoehtoisia tapoja käynnistää Stellarium. Näyttö nykii ja pätkii ikävästi.
NoMachinella toimii sujuvasti Stellariumkin.
Sharpstar 76EDPH, ZWO AM3, ZWO ASI294MC Pro,
ZWO Mini guide, Orion Starshoot g3, Microsoft Lifecam Cinema, ZWO ASI EAF

JiiHoo

Lainaus käyttäjältä: malx - 11.03.2021, 15:14:13
Minulla on ollut 10 vuotta Windowsin Remote Desktop käytössä.
Toimii hyvin ja viiveettä.
Vaati kyllä etäohjattavaan koneeseen Windowsin  Professional version.

Homeenkin saa kyllä puukotettua RDP:n päälle RDPWrapin avulla. Tosin sen alkuperäinen kehittäjä ei ole enää päivittänyt sitä vähään aikaan, joten aina uuden Win10 feature päivityksen myötä on kaivettava verkosta päivitetyt konffikset sille. Käytin sitä aika pitkään ilman ongelmia, joskin juuri nyt on menossa siirtymä uuteen Win10 Pro:lla varustettuun koneeseen.

AaJii

Kiitos kaikille.
Minulle iso pulma tässä on se, että ohjaan Macillä Pc:tä, joten Pc-remote desktop ei käy.

No, kuitenkin asia selvinnee - löysin tosi pitkällisen Teamviewerin support foorumin selaamisen jälkeen sivun, jonka avulla lisenssi re-aktivoidaan juurikin kuvaamassani tilanteessa. Jotta saan ilmaisen käytön jälleen käyttöön, minun täytyi tulostaa, allekirjoittaa ja lähettää todistus Teamviewerille yksityiskäytöstä. Vastaus tulee parin päivän sisään, menee hakemus läpi.

Kovasti he rahaa siis käyttäjiltä haluavat...
aj

C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

einari

___
Tapio