CCD kamerat ja bittisyvyys

Aloittaja Vesa Kankare, 20.02.2009, 14:54:49

« edellinen - seuraava »

dirty

Kiitti vastauksesta. Itse olen käyttänyt MaxIm DL:ää nyt jonkin aikaa ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Saatan kyllä kokeilla myös CCDStack:iä, eiköhän siihen varmaan jokin trial-lisenssi löydy.

Se mikä MaxIm:ssa itseäni miellyttää on softan itseriittoisuus. Olen hoitanut sillä kaiken muun paitsi fokusoinnin (FocusMax) ja kuvien loppukäsittelyn (PS). Mukava ominaisuus on myös avoin plugin -rajapinta. En tiedä löytyykä CCDWaren tuotteista vastaava, todennäköisesti löytyy.
Olen tehnyt pari pluginia bayer-matriisin käsittelyyn ja periaate tuntuu näppärältä. Myös joitakin muiden tekemiä plugineja tulee käytettyä.
Toinen kiva ominaisuus on mahdollisuus omien komentosekvenssien määrittämiseen. Komentosekvenssiin voi ottaa mukaan myös pluginien kutsuja, mikä tekee siitä näppärän työkalun esim. raakakuvamassan esikäsittelyssä. Kuvankaappaus sujuu myös omien sekvenssien kautta ja niihin voi ottaa mukaan omia VB skriptejä esim. fokusointia varten. No joo, tarkoitus ei ole mainostaa, mutta softa tuntuu olevan ihan ok.
Harri Hytönen

PetriKe

MaximDL ja CCDStack eivät olekaan toisiaan poissulkevia vaan täydentäviä ohjelmia. Olen kumpaankin ohjelmaan erittäin tyytyväinen enkä luopuisi kummastakaan.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa