HEQ5 moottorit

Aloittaja lofstmi1, 21.11.2010, 11:24:57

« edellinen - seuraava »

lofstmi1

Hei

Olisi pieni ongelma. Minulta hajosi HEQ5 jalustan DEC moottori enkä ole löytänyt mistään tietoja sen valmistajasta tai spekseistä.
Onko kenelläkään tietoa mistä löytäisi uuden moottorin. Joko samanlaisen tai vastaavan?

Kyseessä on HEQ5 perusmalli ilman SynScan tai SynTrek muutoksia. Ikää sillä on vasta muutama kuukausi. (Valitettavasti hajotin sen aivan itse joten takuu ei ole voimassa :(
Moottorit ovat siis niitä jotka vaihdetaan uusiin päivitysten yhteydessä. Sellainenkin kelpaisi.

t.
Mikael
 

Mika Luostarinen

Lainaus käyttäjältä: lofstmi1 - 21.11.2010, 11:24:57
Hei

Olisi pieni ongelma. Minulta hajosi HEQ5 jalustan DEC moottori enkä ole löytänyt mistään tietoja sen valmistajasta tai spekseistä.
Onko kenelläkään tietoa mistä löytäisi uuden moottorin. Joko samanlaisen tai vastaavan?

Kyseessä on HEQ5 perusmalli ilman SynScan tai SynTrek muutoksia. Ikää sillä on vasta muutama kuukausi. (Valitettavasti hajotin sen aivan itse joten takuu ei ole voimassa :(
Moottorit ovat siis niitä jotka vaihdetaan uusiin päivitysten yhteydessä. Sellainenkin kelpaisi.

t.
Mikael
 


Mistä tiedät että se on oikeasti hajonnut. Voitko kertoa hieman mitä teit tai mitä tapahtui? Mitkä ovat moottorin oireet?

Tiedät varmaan, että jos teet säätöjä jalustaan kotelossa olevien ruuvien avulla saatat vahingossa säätää liikaa ja rattaiden ote kirpoaa muista rattaista jolloin kuuluu rutinaa jne, Vastaavasti jos kiristää liikaa niin rattaa lopettaa pyörimisen. Muitakin oireita voi olla tai tulla jos säädöt on pielessä.

-Mika Luostarinen

Kaizu

Siltä varalta että kyseessä on askelmoottori ja että olet oikeasti saanut sen rikki niin laita kuva moottorista ja tiedot jos saat ongittua selville kelavastuksen sekä askelmäärän kierrosta kohti. Minulla on laatikollinen erilaisista puretuista laitteista talteen ottamiani askelmoottoreita. Hyvällä onnella niistäkin voisi löytyä sopiva.
Askelmoottoria on tosin aika vaikea rikkoa avaamatta paitsi tietenkin jos yrittää ajaa sitä ylijännitteellä. Silloin yleensä hajoaa muutakin.

Kaizu
Kai Forssen

lofstmi1

Hei

Olin vaihtamassa moottoriin uutta vaihteistoa. Se edellytti että vaihdan moottorin akselilla olevan hammasrattaan toiseen.
Se oli todella tiukassa ja todennäköisesti moottori sai silloin kolauksen joka hajotti jotain sen sisällä. Kun moottoria ajaa (ilman vaihteistoa) niin sen sisällä pyörii jotain mutta akseli ei liiku

Moottorissa ei lue mitään, vaihteistossa on jotain tietoja (kuvia en saanut liitettyä. Kokeilen ensi kerralla windows:issa)
vaihteiston kyljessä lukee:
Synta DW1323009
Model: 42BYJ08
StepAngle: 3.75°/7.5°
Voltage: 12VDC Ratio: 1:131.876

ja täällä on myös kuvia:
http://www.cloudynights.com/ubbarchive/showflat.php/Cat/0/Number/1600094/page/155/view/collapsed/sb/8/o/all/fpart/1