Star Adventurer -wedgessä vika

Aloittaja Astronautiskelija, 06.03.2020, 12:55:16

« edellinen - seuraava »

Astronautiskelija

Pieni mutta ärsyttävä vika ilmaantui evatoriaalikulman leveysastesäädön lukitukseen, kun kiristyskahvan sisällä olevan muovisen holkin hammastus irtosi. Irtosi sen verran siististi, että se on varmaan alun perin ollut limalla kiinni. Superliima ei kuitenkaan pidä - kokeiltu kaksi kertaa. Onko kenelläkään hyvää vihjettä, millä sen saisi korjattua?


The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

Timo Kantola

Wurthin liima+tiivistemassa:
https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Liima-ja-tiivistemassa-Bond-Seal/31063005041106.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/

Tuolla olen liimannut kappaleet jotka ei pikaliimoilla pysy. Tosin hyvin tarttuva ja helposti sotkeva massa.
Timo Kantola

Astronautiskelija

Tekstissä väitetään, että tuote "Ei sovi PE-, PP- tai PTFE-muoveille, silikonille, polystyreenille eikä muille muoveille."

Muutenkaan tuosa ei ole tarttumapinta-alaa kovin montaa neliömillimetriä, joten Astronautikselija ei onnistuisi edes vahingossa kappaleita siististi liittämään yhteen :tongue:

The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

Octopus

Kaksikomponentti epoksiliima, minkä on hyvä antaa kuivua ainakin muutama päivä, että kovettuu.

Octopus

Tällä olen liimaillut vähän kaikkea mm. alumiinia alumiinia vasten. Tämänkin antaisin kuivua muutaman päivän. Perhosidonnassa hyvää tavaraa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/606113/LOCTITE-Super-Glue-Precision-pikaliima-5g

pvahimaa

Kun itsellä hajosi tuo niin korvasin tuon lukituksen sormiruuvi + mutteri yhdistelmällä. Toimii.

Astronautiskelija

Korjausratkaisu tulikin sitten puolivahingossa vastaan, kun muistin, että minulla on tarvikelaatikossa polkupyörän istuimen pikalukitusruuvi. Sopii lähes täydellisesti - on vain muutaman mm liian pitkä ja väri on väärä  :cool:

The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo