Viestin kirjoitus, aikaraja & virhetilanne

Aloittaja Pekka Lehtelä, 28.08.2019, 22:35:09

« edellinen - seuraava »

Pekka Lehtelä

Kirjoitin tähän pienen jutun viime yön katseluista mutta kun yritin lähettää sen tuli ilmoitus "sinun ip-osoitteesta on lähetetty viesti 50 sekuntia sitten" ja koko tarina katosi bittien avaruuteen. No, ei se mikään tärkeä kertomus ollut joten antaa olla... :smiley:

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Lehtelä - 28.08.2019, 22:35:09
Kirjoitin tähän pienen jutun viime yön katseluista mutta kun yritin lähettää sen tuli ilmoitus "sinun ip-osoitteesta on lähetetty viesti 50 sekuntia sitten" ja koko tarina katosi bittien avaruuteen. No, ei se mikään tärkeä kertomus ollut joten antaa olla... :smiley:
ihan varmaksi (modena) en osaa sanoa onko asetus päällä, joka esim estäisi spämmereitä lähettämästä liika tiheään viestejä. Saattaisi tämän foorumin joku admini tietää asiasta...

vehnae

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 28.08.2019, 22:43:37
ihan varmaksi (modena) en osaa sanoa onko asetus päällä, joka esim estäisi spämmereitä lähettämästä liika tiheään viestejä. Saattaisi tämän foorumin joku admini tietää asiasta...

Admini en ole, mutta propellihattu löytyy päästä. Foorumin ja internetin välissä on välityspalvelin jonka takia foorumi näkee kaikkien käyttäjien tulevan samasta osoitteesta. Eli jos joku on lähettänyt juuri äsken viestin niin sitten muut saavat hetken aikaa tuota varoitusta. Ja joo, täysin korjattavissa oleva tilanne jos joku sille haluaisi tehdä jotain (olen tästä raportoinut ylläpidolle).


Pekka Lehtelä

Lainaus käyttäjältä: vehnae - 28.08.2019, 23:04:53
Admini en ole, mutta propellihattu löytyy päästä. Foorumin ja internetin välissä on välityspalvelin jonka takia foorumi näkee kaikkien käyttäjien tulevan samasta osoitteesta. Eli jos joku on lähettänyt juuri äsken viestin niin sitten muut saavat hetken aikaa tuota varoitusta. Ja joo, täysin korjattavissa oleva tilanne jos joku sille haluaisi tehdä jotain (olen tästä raportoinut ylläpidolle).
Jos viestiä yrittää lähettää ja tulee em. ilmoitus niin kannattaako silloin odottaa minuutti tai kaksi ja sen jälkeen yrittää lähettää kirjoitus uudestaan, poistaisiko se ongelman?
Ps. Minun Samsung J3 on kännykkä jota huonompaa on melko vaikea löytää joten voisiko tämä huono kännykkä tehdä jotain ominpäin ja aiheuttaa em. ongelman viestiä lähettäessä?

Timo Kuhmonen

Vehnae:n kertoman perusteella arvioisin tietäväni mistä on kyse. Jokaisen tänne foorumille kirjoittavan viesti foorumisoftan näkemänä tulee samasta osoitteesta (ns proxy IP) - vaikka todellinen käyttäjän IP olisikin eri osoite. Tämä on nyt tilanne sen foorumin siirron kanssa... Kyseinen virheilmoitus todennäköisesti voi tulla kenelle tahansa, jos kahden kirjoitetun viestin välinen aika on liian lyhyt. Ja tämä riippumatta siitä, kuka peräkkäiset viestit kirjoittaa.

Odottaminen ei välttämättä auta, sillä joku toinen käyttäjä voi esim toiseen ketjuun "odotusaikana" kirjoittaa toisen viestin. Olettaisin että se laskuri alkaa jokaisen viestin jälkeen uudelleen nollasta. Mobiililatteella ei ainakaan minun tietääkseni, ole tämän asian kanssa yhteyttä....

Pekka Lehtelä

Kirjoittelen tänne päivittäin "Sään seurantaa" ketjuun ja tämä oli ensimmäinen kerta kun minulle on tuollainen ilmoitus tullut.

jperala

On tullut monesti :) enemmän kuin kerta tai kaksi.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson