Milloin foorumi päivitetään

Aloittaja Mikko_L, 02.08.2019, 01:31:24

« edellinen - seuraava »

Mikko_L

Onhan tämä alusta jolla foorumi pyörii aivan antiikkinen, sitä ei varmaan kukaan viitsi kiistää.  Hieno käyttökokemus juuri äsken, kun kirjoittelin Katadioptriset- palstalle pitkät pätkät työselostusta kuvien kera, ja sitten tuli vain ilmoitus "kuvasi on yli 400kB" jonka jälkeen hävisi kaikki. 

Tottakai migraatio on iso homma mutta tämä foorumi on ainoa suomenkielinen tietopankki näistä asioista ja yleishyödyllisen yhdistyksen kannattaisi vaikka palkata joku sitä tekemään jos vapaaehtoisvoimin ei onnistu.

-Mikko
36/50/76/127/250mm

jperala

On ollut myös sellaista ongelmaa että lähettäessä viestiä tulee ilmoitus että edellisestä alle alle 40 sekunttia vaikka mitään ei ole lähetetty ja viesti katoaa.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

mistral

Lainaus käyttäjältä: Mikko_L - 02.08.2019, 01:31:24
ja sitten tuli vain ilmoitus "kuvasi on yli 400kB" jonka jälkeen hävisi kaikki. 
-Mikko

Mitä jos se onkin vaan säätökysymys?

Uusi voi olla paljon huonompikin, mistä sen tietää.

Timo Kuhmonen

..laitoin adminille viestiä, saavat sitten kommentoida ajallaan.

Riqis

Hei vaan,

Kokonaan uuteen alustaan en lähtisi tätä (käsittääkseni) ihan toimivaa foorumityökalua siirtämään.

Sen sijaan seuraa kysymys päivityksestä. Pitäisikö foorumi päivittää uusimpaan versioonsa, joka ei ole ihan lopullinen, mutta lähes? Toisin sanoen jotain bugeja voi esiintyä, mutta versio olisi uusin käytettävissä oleva.

Lainaa2.1 RC2 release notes sanoo "The term "Release Candidate" means that the developers believe this version of the software is reliable enough to be installed and used on production websites. Nevertheless, you should still expect to encounter some bugs in SMF 2.1 RC2. We encourage you to report any bugs you find."

Tuon perusteella sen voisi uskaltaa ottaa käyttöön ja onhan RC2 jo versionumeronkin perusteella lähellä valmista. Tuon softan tekijöillä taitaa olla aika tarkka laatukäsitys päätellen harvoin ja harkiten tulevista uusista versioista.

Toisaalta jos päivityksellä ei ole kova kiire, niin olisi varmasti viisainta odottaa lopullista valmista versiota.  Arvio varmaan pitää tehdä sen perusteella, että miten paljon haittaa nykyversion puutteista on verrattuna päivityksen myötä tulevaan uuteen.

Mitä mieltä olette? Ovatko nykyversion puutteet niin iso ongelma, että foorumi kannattaa päivittää lähes valmiiseen uusimpaan versioon? Vai odotetaanko että tulee olemaan täysin valmis? (aikataulu ei tiedossa).
Marko Pekkola / www.avaruus.fi

einari

Itse ainakin karsastan RC/betaversioden käyttöä ja odottaisin vakaata versiota.
Omalla kohdallani katoamisia ei ole tapahtunut ja noita 'odota n sekuntia vain muutaman kerran'  - tähän kai olisi korjaus mahdollista tehdä nykyiselläänkin jos olen oikein ymmärtänyt.

Ja tapana minulla ainakin on foorumeilla ja Taivaanvahdissa että otan leikepöydälle talteen varsinkin pidemmät sepustukset ennenkuin painan lähetä tms nappia.
___
Tapio

wm-x

Minusta foorumi toimii ihan hyvin. Se ei ole hieno tai graafinen, mutta ajaa asiansa. Ehkä jotain nykypäiväisyyttä kaipaa välillä. Mutta tietoa täältä lähinnä haetaan.

Mitä kritisoin ihan jokaisella foorumilla on kuvien koko vaatimukset. Nykyisin valtaosalla on todella nopea netti, jolla alle 20mb kuvaa ei kestä sekuntiakaan aukaista. Järkevä nykypäivän standardi olisi vaikka alle 10mb kuvat foorumille suoraan.


Timpe

On toiminut hyvin täälläkin, sillä ongelmia ei ole ollut kiusaa tuottavasti. Pitää oikein miettiä milloin olisi jokin "bugi-jumi-viba" tullut softan suhteen.
Sitä paitsi täällä kerrottiin, että tulisi vielä RC3 ennen viimeisimmän virallisen version julkaisua. Ks. lisäksi https://github.com/SimpleMachines/SMF2.1/milestones (RC3:n statistiikka:  88% complete - 19 open - 152 closed (Last updated 3 days ago)
Voisi olla kohta julkaistava RC3, jos on haluja hypätä juoksevan junan kyytiin :wink:

Lainaus käyttäjältä: einari - 11.09.2019, 10:33:37
Omalla kohdallani katoamisia ei ole tapahtunut ja noita 'odota n sekuntia vain muutaman kerran'  - tähän kai olisi korjaus mahdollista tehdä nykyiselläänkin jos olen oikein ymmärtänyt.
Ja tapana minulla ainakin on foorumeilla ja Taivaanvahdissa että otan leikepöydälle talteen varsinkin pidemmät sepustukset ennenkuin painan lähetä tms nappia.

Samoilla linjoilla einarin kanssa, mutta oma copy/paste -kynnys on vieläkin korkeammalla ts. en ole kokenut tuotakaan tarpeelliseksi, vaikka olen kerran tai kaksi pitkän ajan kuluessa hukannut jonkin raapusteluni.
- Timo Inkinen

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: einari - 11.09.2019, 10:33:37
Omalla kohdallani katoamisia ei ole tapahtunut ja noita 'odota n sekuntia vain muutaman kerran'  - tähän kai olisi korjaus mahdollista tehdä nykyiselläänkin jos olen oikein ymmärtänyt.
Irrotin aiheesta erillisen keskustelun, koska se oli "piilossa" toisessa viestiketjussa. Jospa sitä ehtisi admini kommentoida...
https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=18190.0