Ja vaikka kolminkertaistaisi budjetin ja hankkisi jonkun premium-APOn, niin sellaista linssikehystä ei ole tehtykään ettei joku alipalkattu ja ylityöllistetty kuriirifirman kuski saisi sitä paiskottua pois kollimoinnista, vaikka niissä sekä kehys että yleensä putken paketointi ovatkin ihan eri tasolla 
Aksulta osuva pointti noiden kuljetusvaurioihin. Laitoin toiseen ketjuun kuvia kuinka nykyinen TMB152 linssiputkeni oli pakattu ja tuli kuljetusvaurioitta Espanjasta tänne Suomeen.
Tässä on eka purkukuva ja tuosta linkistä oikealle kliksuttelemalla näkyy lisää kuvia. Kerrotaan vielä, että putken lähettänyt harrastajakollega oli käyttänyt
lähetyksen paketointiin useita tunteja, mitä nuo kiinalaistehtaiden tai TS:n pakkaajat eivät takuulla tee!

Eikä kuljetusvaurioista pääse aina eroon, vaikka hankkisi jonkun tunnetun laatuputken kuten Takahashin. Tuon TMB:n minulle myynyt Manual kirjoitti kolmannen kuljetuksen aikana kollimointinsa hukanneen FSQ130 linssiputken jälkeen näin:
"I've received my third FSQ130 out of collimation (#¤%!). That makes things for the worse."Tuossa yllä on mukana yksi supisuomalainen kirosana foorumin sensuroimana

Ts. mitä kohdistukseilleen herkempi ja monimutkaisempi linssirakenne putkesta löytyy, sitä hankalampaa sen saaminen ehjänä perille on (FSQ 130:sta löytyy Petzval suunnittelu).
"Takahashi thus chose a modified Petzval quadruplet apochromat, with integrated flattener..." (
link).