Etäohjauksesta

Aloittaja J Piira, 01.05.2019, 17:36:01

« edellinen - seuraava »

J Piira

Kävivät katkomaan Teamviewer-yhteyksiä ja lopulta ei enää käynnistynyt. Tuli ilmoitus, että ovat huomanneet minun käyttävän ilman lisenssiä kaupallisessa ympäristössä. Yritin ottaa yhteyttä, mutta ei oikein löytynyt. Sain sisäkoneelleni asennettua Windows 10:n ja tuon avulla pystyn käyttämään tuossa pihassa olevaa kuvauskonetta. Ilmeisesti minulla kone käynnisti automaattisesti aina Teamviewerin kun koneen käynnisti (kun aloitti käytön, niin ilmoitti, että Teamviewer on jo käynnissä kyseisellä koneella)
- Jukka -

einari

Mullakin on sitä nyt varoitellut muutaman kerran muttei vielä ole katkennut.
Kuulin että selvityksen jälkeen saa sen käyttöön mutta viikko pari siinä voi mennä.

Ja varalle on nyt Anydesk asennettu.
___
Tapio

Pappis

Mikä teidän käytössä tekee siitä kaupallista?!

einari

Ei mikään.
Enkä kyllä tiedä millä perusteella ne sitä epäilee - paitsi että tottakai ne haluaa maksavia asiakkaita.
___
Tapio

J Piira

Olisiko minun kohdalla syy epäilyihin se, että ain kun käynnistin koneen samalla käynnistyi myös Teamviewer (näkymättömästi) eli se oli aina käynnissä?
Puhelimitse tuonne ei taida yhteyttä saada ellei ole lisenssiä ja sähköpostiyhteyttä en löytänyt eli en tiedä miten tuon asian saisi selitetyksi jos joskus
tuota tarvitsisi. Minulla näyttää Windows 10:n etätyöpöytäyhteys toimivan ihan hyvin tuonne takapihalle.

- Jukka -

Timo Kuhmonen

Itsekin olen myös Teamvieweriä käyttänyt. Parin viimeisen kuukauden ajan on softa "muistuttaa" virheellisesti kaupallisesta käytöstä.

Teamviewerille voi täyttää sivuilta lomakkeen, jos tulee vastaan tilanne että ohjelma tunnistaa väärin kaupallisen käytön. Sivuilla oleva aika-arvio käytön eston poistosta ei kaikissa tapauksissa toimi. Tuo "ominaisuus" eli algoritmin toimimattomuus on yksi Teamviewerin suurimmista ongelmista.

Joko algoritmi on väärin koodattu taikka tahallaan jätetty (?) ohjelmaan sellaisenaan, että väkisin & satunnaisesti pakottaa pois ilmaiskäyttäjiä. Mikä on totuus, sitä en itsekään tiedä. Jos oma Teamviewer menee totaalisesti lukkoon, niin vaihdan etäohjelmistoa enkä Teamvieweriin enää palaa  :smiley:

Kaizu

Minulle on myös E-Eyen operoinnin yhteydessä tullut ilmoitus "epäillään kaupallista käyttöä". Toistaiseksi en ole siitä välittänyt eikä vielä ole mennyt yhteys sen vuoksi poikki.

Kaizu
Kai Forssen

einari

Tuolla on sivusto jossa linkki lomakkeelle jossa voi selittää käyttötapaansa:
https://www.teamviewer.com/fi/pricing/commercial-use/
___
Tapio

lapimmies

Mikäs vika wintoosan remotedesktopissa on?

GaryP

Lainaus käyttäjältä: lapimmies - 02.05.2019, 13:12:29
Mikäs vika wintoosan remotedesktopissa on?
Se toimii kuin junan vessa kun tekee säännöt reitittimeen. Toinen vaihtoehto (itselläni rinnakkain TV:n kanssa mökillä 4G:n takana) on Aeroadmin. Puolitoista vuotta olen sitä käyttänyt, ja aina on joku toiminutkun yhden palvelin on kumossa eikä linkit linkity.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...