Skywatcher hand controller cable

Aloittaja vauve, 19.04.2019, 21:23:54

« edellinen - seuraava »

vauve

Hei. Löytyyköhän mistään SynScan- kapulaan pidempää, esim. 5 metrin johtoa? Siis kapulasta jalustaan (EQ6-R). Kiitos.

Tane

Ostin viime keväänä Teleskop Serviceltä 5 metrin johdon kapulasta Heq5 jalustaan. Saman pitäisi sopia myös Eq6 -R jalustaan ja Eq-5 jalustoihin. Vanhempi Eq-6 on sarjaportilla ja niihin on omanlaisensa. Ikävä kyllä en nyt löytänyt sitä TS:n sivulta. Voi olla vaihtunut eripaikkaan siellä. Astronomiser tekee myös jotain pitempiä piuhoja jotka soveltuu SW jalustoille.
Celestron C14,

Osku

En tiedä, onko EQ6-R jalustassa erilainen liitäntä kapulajohdolle kuin HEQ5 ja EQ8 jalustoissani, mutta itse olen käyttänyt sopivan pituista tavallista Ethernet kaapelia, jossa on Rj45 liitos. Semmioisia kaapeleita saa melkein mistä tahansa marketista.
Varmuuden vuoksi olen kuitenkin jättänyt sen alkuperäisen kierretyn kaapelin jalustastasta ensimmäiseksi ja jatkopalan avulla jatkanut siitä sillä Ethernet kaapelilla. Tämä sen vuoksi, ettei jäykkä ethernet kaapeli takertuessaan ja jalustan kiertyessä pääse aiheuttamaan vahinkoa.
Tämä on minun ratkaisuni, jota jokainen voi käyttää omalla vastuullaan.
Jos päätät käyttää Ethernetkaapelia, niin tarkista liittimistä, että johdotukset vastaavat toisiaan.

Ossi