EQ6-R PRO synscan, Caution.. Both axes no response!

Aloittaja Watcher1, 02.03.2019, 13:50:55

« edellinen - seuraava »

Watcher1

Elikkäs eilen unboxasin uuden eq6-r ja testailin toimintaa sisällä ja hyvin toimi, go-to suuntasi oikeaan suuntaan. Siinä sitte vartin päästä synscan pukkasi tuon errorin kun käynnistää jalustan: initializing.. Caution.. Both axes no response!!
Tuon pystyy skippaamaan mutta jalusta ei reagoi synscaniin millään lailla, esim 1 star alignment "not available".
Kun käynnistän jalustan, siinä vilahtaa punainen Led nopeasti. Virta tulee 12v akusta Tupakansytytin-hauenleuka adapterilla ja näyttää vähä reilu 11V. Tilattu First Light Opticsilta.  :shocked:
Harmittaa, kun mukana olisi ilmeisesti pitänyt tulla PC-link kaapeli, mutta eipä tullut. Ei voi päivittää synscania ilman kyseistä kaapelia, kuulemma sillä korjaantunut sama vika.

naavis

Lainaus käyttäjältä: Watcher1 - 02.03.2019, 13:50:55
Kun käynnistän jalustan, siinä vilahtaa punainen Led nopeasti. Virta tulee 12v akusta Tupakansytytin-hauenleuka adapterilla ja näyttää vähä reilu 11V. Tilattu First Light Opticsilta.  :shocked:

11V kuulostaa siltä, että akku on liki lopussa. Koeta ladata akku täyteen tai vaihtaa tilalle seinäsähköllä toimiva 12V virtalähde?

Pappis


Watcher1

Täytyy kokeilla eri akkua. Huomasin juuri että voin päivittää kapulan tulostimen piuhalla ja niin teinkin, sama ongelma. Ja ei ole väärinpäin hauenleuat. :laugh:
Erikoista, että antaa saman errorin kun tökkää tietokoneeseen kiinni ellei mene päivitys-tilaan. Onkohan tuo kapula rikki?  :huh:
11.4V näyttää kapula, akku 12,4V, samoin jalustan johdosta mitattuna.

Watcher1

En usko että akun vaihtaminen muuttaa mitään. Pitäisiköhän seuranta alkaa ja led palaa, kun laittaa jalustasta virran päälle? Punainen valo vilahtaa ekalla kerralla ja kuuluu pieni "klik klik" ääni sisältä. Kun käyttää virran kiinni ja uudelleen päälle niin Led ei enää syty ja ääni on nopeampi.

Kokeiltu aiempaa firmwarea, ei vaikutusta. Pari kertaa kävi siten, että kapulaan tuli "select language", mutta jäi jumiin kun kokeili painaa enteriä.  :angry:

Timpe

Uusi jalusta, niin ei kun annat myyjän murheeksi moisen oikuttelun. FLO tunnetaan talona josta saa palvelua, joten sinne vain tarkka kuvaus mitä on tapahtunut ja missä vaiheessa. Kuulostaa kertomasi perusteella ihan laitevialta eli FLO:n myyjä kertoo jatkot, kun kerrot sinne tilanteen...  :wink:
- Timo Inkinen

Otsoone

Mulla oli tästä samasta ongelmasta topikki täällä aiemmin, jalusta oli eq6 pro. Oli hajonnut kapulan piuha ja jokin oikkari sen seurauksena. Emolevyn vaihdolla ja kapulan liittimen korjauksella lähti pelaamaan taas

Watcher1

Lainaus käyttäjältä: Otsoone - 02.03.2019, 22:47:10
Mulla oli tästä samasta ongelmasta topikki täällä aiemmin, jalusta oli eq6 pro. Oli hajonnut kapulan piuha ja jokin oikkari sen seurauksena. Emolevyn vaihdolla ja kapulan liittimen korjauksella lähti pelaamaan taas
Tuntuu olevan melko yleinen ongelma. Piti varmaan lähettää jalusta ja kapula takaisin? Kestikö kauan kun sait taas jalustan pelaamaan?
Ja uskon kyllä että kyseisessä puljussa hoitavat homman kunnolla. :azn: Vai hommasit ja vaihdoit itse? Tuskin älyttömän vaikea homma.

Pappis

Tuskin on vaikea homma, mutta takuu loppuu oitis, jos teet vaihdon itse (vaikka myyjä antaisi siihen luvan). Eli lähetät vaan kiltisti FLO:lle takaisin kaiken mitä pyytävät.

Otsoone

Lainaus käyttäjältä: Watcher1 - 02.03.2019, 23:11:35
Tuntuu olevan melko yleinen ongelma. Piti varmaan lähettää jalusta ja kapula takaisin? Kestikö kauan kun sait taas jalustan pelaamaan?
Ja uskon kyllä että kyseisessä puljussa hoitavat homman kunnolla. :azn: Vai hommasit ja vaihdoit itse? Tuskin älyttömän vaikea homma.

Itsellä oli käytettynä ostettu jalusta. Uuden liittimen kapulan johtoon tein itse ja emolevyn ostin teleskop-serviceltä. Mutta googlea selaillessa kokeilin muitakin konsteja. Eli ei vika välttämättä sama ole

Tikkes

Itse olen saanut kyseisen herjan, kun käsikapulan kaapelissa oli huono kontakti. Kokeilepa tarkistaa liitinpinnat. Samoin jalustapäässä liitin liikuu muutaman millin sisään ja ulos. Voi vaikuttaa kontaktiin.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Watcher1

Otin jo yhteyttä liikkeeseen ja palautan jalustan loppuviikosta kunhan pääsen kotia ja lähettävät sitten uuden. Oon kokeilu liikutella liittimiä suuntaan jos toiseen mutta aina sama viesti. Myös virtajohtoa, vois kuvitella että virtajohdossa vika kun led vain välähtää kerran kun kytkee virran päälle.. Tai sitte emolevy sökö. Mitattuna kumminkin antaa virtajohdon päästä yli 12V joten täytyisi olla jalustan liittimessä se vika. Käsikapulaan ainakin tulee kirkas ja selkeä teksti.