Palautuspaketin tulo viipyy...

Aloittaja Tane, 13.05.2016, 19:00:54

« edellinen - seuraava »

Tane

 Tilasin saksalaiselta astroliikkeeltä tähtitavaraa johon en ollutkaan tyytyväinen ja palautin sääntöjen puitteissa alle viikossa avaamattomana takaisin. Ne ei hyväksyneetkään palautusta, no se ei nyt ole varsinainen ongelma vaan että astroliike kun lähetti tavaran takaisin 24 huhtikuuta niin DHL Parcel vei sen Hampuriin ja seurantatiedot loppuu 29 huhtikuuta. Viimeinen status on; paketti matkalla. Aloin tällä viikolla kyselemään ensin DHL:ltä se käski kysyä Suomen postilta. Posti pyysi kysymään palauttajalta, siltä astroliikkeeltä että jos seuranatanumero on vaihtunut. Astroliike käski tehdä tutkimuspyynnön Suomen Postille. Siirretään pallo aina toiselle...Nyt tein tutkimuspyynnön ja odottelen.

Oma arvioni on että seurantanumero vaihtui Hampurissa ja uusi kirjautuu postin seurantaan kun paketti on Suomessa. Osoitekorttiin ruksasin palautusvaitoehdoissa halvimman kuljetustavan...En tiedä mikä se on ja miten kauan sen kuuluu kestää. Tämä on ensikerta kun odottelen tuollaista palautusta...Voihan olla että ne kestää yleisestikin viikkoja, jopa kuukauden ja ihmettelyni on enenaikaista. Olen vain tottunut Saksan pakettien edestakaista liikettä omakohtaiseti seuranneena ainakin alle kahden viikon toimitusaikoihin.

Olin kyllä varautunut kun kaiken maailman säätöä olen oppinut jo näkemään ja pyysin lähettämään palautuksen UPS:n kautta. Laitoin astroliikkeen tilille kuljetusmaksunkin...Tuo mielestäni varma kuljetustapa ei heille kelvannut, käännyttivät paikallisessa postissaan samantien takaisin. Minkäs teet kun on heillä omat luutuneet toimintatapansa.
Celestron C14,

VeskuP

Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.05.2016, 19:00:54
Olin kyllä varautunut kun kaiken maailman säätöä olen oppinut jo näkemään ja pyysin lähettämään palautuksen UPS:n kautta. Laitoin astroliikkeen tilille kuljetusmaksunkin...Tuo mielestäni varma kuljetustapa ei heille kelvannut, käännyttivät paikallisessa postissaan samantien takaisin. Minkäs teet kun on heillä omat luutuneet toimintatapansa.

= Huonoa asiakaspalvelua! Aika outoa todellakin, että jos maksoitkin eivätkä kuitenkaan suostuneet lähettämään UPS:n kautta??
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Tane

#2
 Sen voin tarkentaa ettei ollut Teleskope Service eikä Astroshop nimax GmbH. Noille kahdelle olen joutunut pari palautusta tekemään. Täyttänyt  mukaan palautuslomakkeen.  Astroshopille jäi sekin kerran tekemättä ja laittoivat rahat parin päivän sisällä kun olivat saaneet tuotteen takaisin. Nuo kaksi firmaa ainakin tekee niinkuin heidän nettisivuillaan olevissa peruutusohjeissa sanotaan; On 14 vuorokautta aikaa tehdä palautus syytä ilmoittamatta siitä hetkestä kun tavaran saa haltuunsa.

  Ja samat peruutusohjeet on tälläkin kyseisellä astrokaupalla. En ala vielä valitusta EU:hun tekemään, voisin nuo tavarat toki pitääkin jos nyt jossain vaiheessa posti ne toisi. Valitusta ja oikeuttahan voi hakea, mutta hirvittää jo ja hyppään tuollaisesta hullunpyörästä enenkuin siivet lopullisesti palaa...Niillä jotka tosissaan haluaa kiertää ja kokeilla oikeusrajojaan on etevät apuvoimat lainoppineineen eikä niiltä korvauksia saa edes seuraavassa elämässään.
Celestron C14,

VeskuP

Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.05.2016, 21:55:06
Olen tällekkin joka nyt aiheuttaa kismaa niin pukannut kaikkineen viime vuosina yhdeksän tuhatta euroa...Ja kun ilmoitin peruuttavani niin sain oikein johtajalta viestin etten ole enää hänen ystävänsä. Vastasin etten ole koskaan ollut...

Huhhuh! Toivottavasti soppa selviää. Itse en olisi moisen kaupan kanssa enää tulevaisuudessa missään tekemisissä... Aikamoista touhua!
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

mistral

Eihän kyseessä ole APM-teleskopes?

Tane

#5
 Voi sen päätellä, eipähän noita ole kuin kolme saksalaista joissa asioin. En mainitse nimeä kun ei ole varma joutuuko jatkotoimenpiteisiin. Cloudy Nightistä kyseltyäni sain neuvon olla mainitsematta tarkempia nimi ym. tietoja asian ollessa kesken. Ja nytkin tänne foorumille tulin ensisijassa kyselemään jos jollakin olisi tietoa noiden ulkomaan lähetysten palautusten kestosta. Voihan olla että ne tosiaan viipyy kun osoitekorttiin laitoin rastin kohtaan;"Perillesaamattomuustapauksissa haluan että lähetys palautetaan välittömästi edullisinta reittiä." Toinen vaihtoehto siellä olisi lentoteitse.

  OSDV saksasta, kahden Antreaksen(Pietsc ja Götger)pyörittämä astrovälinemyyntiyritys, jonka kanssa kävin riitelyä vuoden ja kymmenen kuukautta(2011-2012)näyttää hävinneen kartalta. Ainakaan ulkomaan kauppaa ei tee. Viimeksi ilmoitteli saksan ebayssa kolmatta vuotta sitten.

Mutta ei se mitään vaikka kukaan ei tunnu tietävän näistä niin ei sen viisaampia olla muuallakaan, ei googlettamalla löydy, ei itse Suomen postilaitos osaa vastata miten kauan Hampurista Suomeen kestää palautusten kuljetus. Siis Euroopan tällä kolkalla jossa matkakaan ei ole paljon mitään. Mitä tuollainen liikuttaa, Suomen postihan on muutamassa rahallisestikin arvokkaassa lähetyksen katoamisessa tarjonnut lohdutukseksi ainoastaan tusinan liuskan ilmaisia kirjepostimerkkejä...Selviää se aikanaan ja olkoon ennakkotapauksena siitä että tiedetään kauanko Etana&Pojat kuluttaa aikaa tuon hyysäämiseen... Jos kykenee ollenkaan.
Celestron C14,

Tane

 On uutta meikäläiselle tämä mutta kuljetuksen hitaus johtuu varmaan kun laitoin sen ruksin siihen että palauttavat halvinta tapaa käyttäen. Sellaisia kuljetetaan kontti kerrallaan ja seuraava lähtee vasta kun on täysi...Ei auttanut vaikka laitoin varmuudeksi UPS maksunkin jolla luulin vastaanottajan palauttavan kun oli jo uhkaillut ettei ota vastaan. Käännyttikin suoraan saksan DHL:lle ja silloin ne noudattaa halvinta ja hitainta kuljetusmuotoa. Uskon kyllä 40x40x50 sm ja 6,6 kilon lootan vielä löytyvän.

Paljon olen tuotteita vaihdellut täällä tähtibasaarissakin ainakin vielä viime vuoden puolella. Yhtään pakettia ei vuosien 2008-2015 aikana kadonnut. Sama ulkomaan lähetysten.
Celestron C14,

Tane

 Tänään sain päivitystä DHL seurantatiedoista että paketti lähetetään Suomeen ja seuraavat tiedot saa postin seurannasta. Kaksi päivää vaille kolme viikkoa oli siis Hampurissa mutta pääasia että on edes vielä olemassa...Vähempäänkin oppii taas olemaan tyytyväinen. Kuitenkin 1900 euroa arvoa.
Celestron C14,

Astronautiskelija

Onneksi kuluttajalla on nykyään käytössä EU-tasolla toimiva verkkokaupan riidanratkaisuelin. Tänne vaan valitus myyjästä: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=FI
The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo