EQ6 Pro "RA/azm.. no response/ Both Axes.. no response"

Aloittaja Otsoone, 05.09.2018, 14:53:41

« edellinen - seuraava »

Otsoone

Elikkäs oliskohan kellään kokemusta tämmöisestä viasta edes muissa skywatcherin/orionin jalustoissa. Eilen illalla olin kollimointia suorittamassa ja kesken kohdistuksen kuului pari ikävää rohahdusta ja kapula jäätyi. Starttasin vehkeet uudestaan ja kyseisiä vikailmoituksia tulee heti alkuunsa eikä moottoreista kuulu enää mitään ääntä. Kapula toimii ja virta tulee normaalisti mutta moottorit ei sano mitään. Kapulan rj45 päästä huomasin että sieltä 1 johto oli katkennut, oli kaikki aika heikossa hapessa joten tein uuden rj45 liittimen päähän mutta ei mitään vaikutusta toimintaan. Virrat olen kattonut että on ok ja avannut jalustaa sen verran että piirikortilta tsekkaillut ettei mitään palamisen jälkiä esim. löydy. Oliskohan toi ohjaimen johto vaan katkennut ja jonkun oikkarin saanu aikaseks kortilla? Kortin vaihtoa tässä ensimmäisenä olen ajatellut.

Tikkes

Ise olen saanut tuon both axes no response ilmoituksen ja vika on ollut kaapeli/liitin kontaktissa.  Tarkista, ettei vastaliittimen lanka ole taipunut, jolloin kontakti huono. Myös, ettei ole hapettumia. Ja jos kaapelissa on yksi poikkinainen, kannattaa tarkistaa myös toinen pää.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Otsoone

Kaapeli on kokonaisuudessaan kunnossa nyt kun tein ton rj45 uusiksi, piippasin kyllä kaapelin läpi että kaikki yhdisti, ihan vastakappaleen toiseen liittimeen asti ja töngein intternetistä vielä oikeat kuvat että pinnit on varmasti oikein. Pitikö jalusta silloin mitään ääntä sinulla kun vika oli päällä? tämä on ihan hiljainen ja ennen kyllä ujelsi aikalailla heti kun löi virran päälle

Tikkes

Ei kuulunut moottoreista ääntä.

Voihan se olla, että on kortti saanut osumaa, kun vika on ilmennyt lennosta.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Otsoone

Emolevy vaihdettu ja taas toimii. Jotain se katkennut piuha sit veti oikkariin