X CCD Digi / Järkkäri Tapaaminen 1-3. helmikuuta 2019

Aloittaja einari, 10.07.2018, 19:05:56

« edellinen - seuraava »

tähti_ville

Heippa,

Lainaus käyttäjältä: Jussi Koponen - 04.01.2019, 09:16:41

Ilmeisesti aiheita ei ole vielä lueteltu ollenkaan? Voisiko tämä vaikuttaa osaltaan lähtösyyn punnitsemiseen?
Hienohan se olisi saunoa siellä perinteisessä rantasaunassa.

Tainnut olla silleen tuon aiheiden lukumäärä kun olen aiemmin kysellyt mistä porukka olisi kiinnostunut niin vähän on tullut ehdotuksia ja sama pätee esitelmien pitäjien varassa on ollut pääasiassa juurikin komakallion iki puurtajat, mutta ehdotuksia otetaan mielellään vastaan ja Jussikin voisi esitelmän pitää omista kokemuksistaan ja laitteiston kokoonpanosta yms. asioista. Miltäs tämä kuullostaa?

Terveisin Antti

JPS

Hei,

Salon suunnasta on tulossa perinteinen 3 henkilön ryhmä. Olen itse jo kauan sitten ilmoittautunut, mutta kaverit eivät ilmeisesti vielä. Laitan kavereille hieman hoputusta.

T: Jari Pekka



tuunari

Hei,
Itse tein varauksen Lautsiaan jo syyskuussa. Sieltä ei ole kuitenkaan mitään vahvistusta niin kuin aiemmin on tullut. Lähetin heille kyselyä oliko varaus mennyt perille.

-pasi

naavis

Itse ilmoittauduin heinäkuussa, silloin sieltä tuli kyllä vahvistus. Lautsian omistajuudessa ei varmaan heinäkuun jälkeen ole tapahtunut muutoksia?

Aries

Hei!

Turusta tulossa myös kolmen hengen delegaatio.
Mikko Heino
Zwo Asi2600MC Pro
SW Esprit 100
Canon 200mm f/2.8 L
Ioptron CEM70G

Lauri Kangas

Ehdottaisin ohjelmaksi ainakin sellaista kuvakavalkadia jossa kaikki saisivat esitellä tämän/viime kauden tai miksei edellistenkin kuvia. Vaikka kaikki otetut.

Komakallion kööri varmaan voi esitelmöidä ainakin kanarian reissusta. Jos oikein kiltisti pyydetään, niin voin itse olla myös puhumatta mistään.  :laugh:

J Piira

Jos ohjelmaan mahtuu ja joku osaavista esittelisi , niin minua kiinnostaisi nähdä pixinsigh käsittelyä esim mitä ja miten kohinanpoistoilla , deconvoloinnilla  ym. kuvaa parannetaan. Ja toiveissa on tietenkin rantasauna makkaroineen.


Jukka
- Jukka -

tähti_ville

Heippa Lauri,

Kyllä se on hyvä idea ja moni muukin saisi ottaa noita menneitä muistoja jos on tallella kuvina mukaan niistä voisimme rakentaa 10v kavalkaadin.

Kyllähän sitä oikein kiltisti pyydän Lauri, että sinäkin saat puhua näille aloittelija harrastajille jos heillä olisi jotakin kysyttävää ja haluaisivat teoriaa kuvaus sekä muustakin teknisistä ongelmista.

Terv Antti

Pappis

GIMP ja miksei muutkin ilmaisohjelmat astrokuvien käsittelyssä olisi toiveaihe täältä.

CSB


Jussi Koponen

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 04.01.2019, 10:13:21
Heippa,

Tainnut olla silleen tuon aiheiden lukumäärä kun olen aiemmin kysellyt mistä porukka olisi kiinnostunut niin vähän on tullut ehdotuksia ja sama pätee esitelmien pitäjien varassa on ollut pääasiassa juurikin komakallion iki puurtajat, mutta ehdotuksia otetaan mielellään vastaan ja Jussikin voisi esitelmän pitää omista kokemuksistaan ja laitteiston kokoonpanosta yms. asioista. Miltäs tämä kuullostaa?

Terveisin Antti

Minulla ei kyllä ole mielenkiintoisia projekteja menossa (paitsi talonrakennus :azn:). Uuteen observatorio-projektiin on kilkkeet lähes valmiina, mutta niistä sitten kun asennuspuuhat alkaa.

Tertsi

Olen ilmoittautunut juhlatapahtumaan PE-SU!

Voisko toivoa jotain PixInsight demoja kuvan venetyksestä, esim Masked Stretch, ArcsinhStretch.  :azn:
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

tähti_ville

Heippa Tero,

Voit toivoa ja varmaan nämä mestarit ottavat nuo toiveet toteuttaakseen sekä muiltakin lisää toiveita vaan kehiin.

terveisin Antti

Jussi Koponen

Etusivun ilmoituksen yhteystiedoissa on virhe emailiin kohdalla: taina.toivetula@lautsia.fi tjsp. Ei tuosta Tiina.tuominen - osoitteesta tullut vastausta.

tähti_ville

Lainaus käyttäjältä: Jussi Koponen - 11.01.2019, 15:53:33
Etusivun ilmoituksen yhteystiedoissa on virhe emailiin kohdalla: taina.toivetula@lautsia.fi tjsp. Ei tuosta Tiina.tuominen - osoitteesta tullut vastausta.

Korjausta vieläkin tuohon sähköposti osoitteeseen    oikea on        taina.toivettula@lautsia.fi         terveisin Antti